Avatar billede amoelle Nybegynder
20. juni 2007 - 14:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvem har 'knækket' scroll af iframe i Mozilla (m JavaScript)

Nedenstående kode virker i IE, men ikke Mozilla.
Jeg har læst en masse fortvivlede indlæg her og der, men har ikke kunnet finde nogen løsning på problemstillingen.

HTML'en laver en side med en iframe, der linker en ekstern side ( blot med tekst - ingen javascript eller styling)

I IE vises statusteksten fint ved hover, og teksten i iframe'n ruller op og ned.
I Moz vises statusteksten ikke, og teksten ruller heller ikke.

Er der nogen, der definitivt kan afgøre, at 'det kan man bare ikke'...
eller har I nogen gode tips ?

på forhånd tak

/Anne

<!DOCTYPE html PUBLIC  "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title>ss</title>
<style type="text/css">iframe { border: 1px dashed #000000}</style>
<script type="text/javascript">
var timer_id;
function scroll_iframe(frm,inc,dir) {
  if (timer_id) { clearTimeout(timer_id);}
  if (window.frames[frm]) {
    if (dir == "v") {window.frames[frm].scrollBy(0, inc);}
    else {window.frames[frm].scrollBy(inc, 0);}
    timer_id = setTimeout("scroll_iframe('" + frm + "'," + inc + ",'" + dir + "')", 20);
  }
function stopScroll() {
if (timer_id) clearTimeout(timer_id);
}
</script>
</head>
<body>
        <iframe name="I2" id="scr1" overflow= "auto"; scrolling="no" src="scrollnews.htm" width="100" height="100" frameborder="0" >Sorry...</iframe>
<br/>          <a href="java script:;" onmouseover="scroll_iframe('scr1', -4, 'v'); window.status='Hover here to scroll up.'; return true" onmouseout="stopScroll(); window.status=''; return true">DOWN</a>
          <a href="java script:;" onmouseover="scroll_iframe('scr1', 4, 'v'); window.status='Hover here to scroll down.'; return true" onmouseout="stopScroll(); window.status=''; return true">UP</a>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2007 - 15:09 #1
<ole>

1) Du skal kalde med iframe'ens name-attribute:
    scroll_iframe('I2', -4, 'v');

2) Mozilla har heldigvis afskåret kodere fra at 'fjolle rundt' med statusbarens tekst. Det kan du ikke ændre på.

/mvh
</bole>
Avatar billede amoelle Nybegynder
20. juni 2007 - 15:20 #2
tak for det, - det virker jo perfekt... og manglende statustekst er fuldstændig ligegyldigt her :-)

30 points til dig for et hurtigt og korrekt svar.
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2007 - 15:24 #3
Jamen, så siger jeg selvtak  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2007 - 15:00 #4
- og tak for points  =)