Avatar billede coolyo Nybegynder
20. juni 2007 - 13:02 Der er 9 kommentarer

include problem

Hej eksperter.

Jeg har en fil: index.php
Den indeholder en include('nyhed.php');

I nyhed.php ligger en stump javascript kode:
<script type="text/javascript">
alert('bla bla bla');
</script>

Problemmet er, at den aldrig viser alert boksen, kun hvis jeg går direkte til nyhed.php via browseren.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede sostack Nybegynder
20. juni 2007 - 13:25 #1
Sæt ?> i begyndelsen af nyhed.php og <?php i slutningen

//sostack
Avatar billede coolyo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:12 #2
Det skal jeg også gøre i index.php ik ?
Avatar billede uggi16 Nybegynder
20. juni 2007 - 14:22 #3
Som Sostack skriver skal du ud af php koden for at køre din js kode, hvis du ikke kan komme ud af koden ( hvis det ikke er til at overskue ) kan du smide hele js koden i en echo "";.. så vil koden blive kørt når nyhed.php bliver hentet.

derfor kan din nyhed.php se sådan her ud:

<?PHP
echo "
<script type="text/javascript">
alert('bla bla bla');
</script>
";
?>

Jeg håber det var svar nok :P
Avatar billede coolyo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:24 #4
nyhed.php ser præcis sådan ud uggi16..
Avatar billede coolyo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:25 #5
bortset fra jeg bruger echo 'javascript kode'; så jeg er fri for at breake ved gåseøjne "
Avatar billede horsmark Nybegynder
20. juni 2007 - 14:29 #6
prøv med en require("nyhed.php") systemet vil fejle hvis den ikke kan finde filen...

og nej du behøver ikk starte en phpfil med <?php ...?> og igen nej det er ikke en god måde at lave en php filer der udskriver såsnart de includes - kan/skal/bør løses på anden vis... ellers mister du kontrollen
Avatar billede coolyo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:38 #7
Jeg kan forstå på jeres kommentare i ik har forstået problemmet.
Mine 2 sider ser ud som følgende:

index.php:

<?php
include('nyhed.php');
?>

nyhed.php:

<?php
echo '
<script type="text/javascript">
  alert('bla bla bla');
</script>
';
?>

Mit problem er:

Når jeg åbner index.php vises advarsels boksen ikke.
Når jeg åbner nyhed.php vises advarsels boksen.

Og ja, de 2 filer ligger i samme mappe og på en webserver med php understøttelse.

Til og forstå nu ?
Avatar billede horsmark Nybegynder
20. juni 2007 - 14:50 #8
Dette vil aldrig virke pga at du bruger plinger ['] inden i det du udskriver
<?php
echo '
<script type="text/javascript">
  alert('bla bla bla');
</script>
';
?>

Det eksempel du har lavet bør virke via php hvis index.php vitterligt kan finde nyhed.php filen
Avatar billede dkfire Nybegynder
20. juni 2007 - 16:36 #9
prøv med include("./nyhed.php");

ellers prøv som der er forslået at skifte include ud med require