Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
20. juni 2007 - 12:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre skriftfarve

Jeg bruger nedenstående script til at kryptere mailadresser. Nu er jeg i en situation, hvor jeg gerne vil ændre mail-linkets skriftfarve fra blå til hvid. Hvordan gør jeg det?

<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
// Email obfuscator script 2.1 by Tim Williams, University of Arizona
// Random encryption key feature by Andrew Moulden, Site Engineering Ltd
// This code is freeware provided these four comment lines remain intact
// A wizard to generate this code is at http://www.jottings.com/obfuscator/
{ coded = "n13OauqyYNY@s1aN.Hm"
key = "kBYHAPujw1GZ39hOqoUmJlMWczyR40f25iFV8Is7NXDxpedKEnL6aCgbSTrtvQ"
shift=coded.length
link=""
for (i=0; i<coded.length; i++) {
if (key.indexOf(coded.charAt(i))==-1) {
ltr = coded.charAt(i)
link += (ltr)
}
else {
ltr = (key.indexOf(coded.charAt(i))-shift+key.length) % key.length
link += (key.charAt(ltr))
}
document.write("<a href='mailto:"+link+"'>Mail</a>")
}
//-->
</script><noscript>Sorry, you need Javascript on to email me.</noscript>

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2007 - 13:14 #1
<ole>

I dit head-element skriver du f.eks:
<style type="text/css">
.myLink, .myLink:visited {
    color: red;
    text-decoration: none;
}
.myLink:hover{
    color: green;
    text-decoration: underline;
}
</style>

- og sætter en klasse i denne linje:
document.write("<a class='myLink' href='mailto:"+link+"'>Mail</a>")

/mvh
</bole>
Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
20. juni 2007 - 13:57 #2
Det virker fint. Jeg mangler bare at kunne styre farven når linket ikke har været besøgt.
Jeg forestiller mig, at der må være en kommando, der hedder notvisited, men det virker ikke...
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2007 - 14:33 #3
Det burde være dækket af den første regel. Prøv at linke til et eksempel  =)
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2007 - 14:34 #4
Denne selector burde både dække linket med klassen 'myLink' og det besøgte link med samme klasse:
    .myLink, .myLink:visited {
Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
20. juni 2007 - 15:08 #5
Nu virker det sørme.

Du kan se resultatet på www.9hk.dk.

I første omgang antog mail-linket til webmaster samme farve som de øvrige links på siden.

Tak for hjælpen! Læg et svar, så du kan få dine points.
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2007 - 15:26 #6
Selvtak  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
21. juni 2007 - 15:04 #7
- og tak for points  ;o)