Avatar billede m_smiszek Nybegynder
20. juni 2007 - 12:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Parameterized Query

Hej Alle,

Jeg kæmper med at få ASP.NET til at update i min sql database.

Her er koden:

Dim comm As New SqlCommand("UPDATE sider SET indhold='@fckeditoroutput' WHERE ID=@side", conn)

        comm.Parameters.AddWithValue("@side", Request.Headers("side"))

        Try
            conn.Open()

        Catch ex As Exception
            TextBox1.Text = "Fejl i sql statements"
        Finally
            'TextBox1.Text = "Nu er den fin"
            comm.ExecuteNonQuery()
            conn.Close()

        End Try

Og her er fejlen, Jeg kan ikke rigtigt se mig ud af hvad jeg gør galt.

[SqlException (0x80131904): Parameterized Query '(@side nvarchar(4000))UPDATE sider SET indhold='@fckeditoroutput' expects parameter @side, which was not supplied.]
  System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +857450
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +735062
  System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +188
  System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +1838
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) +149
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) +886
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) +132
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe) +415
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() +135
  admin.Button1_Click(Object sender, EventArgs e) in D:\Data\Websites\smiszek.dk\admin.aspx.vb:34
  System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +105
  System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +107
  System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +7
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +11
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +5102
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. juni 2007 - 13:17 #1
prøv med:
Dim comm As New SqlCommand("UPDATE sider SET indhold='@fckeditoroutput' WHERE ID=@side", conn)
comm.Parameters.AddWithValue("@fckeditoroutput", "hej")
        comm.Parameters.AddWithValue("@side", Request.Headers("side"))
Avatar billede lifo Nybegynder
20. juni 2007 - 13:18 #2
ser fornuftigt ud
måske er det fordi at der ikke er noget i den side header

men du skal i hvert fald aldrig kalde Execute... inde i din finally
prøv med
Dim comm As New SqlCommand("UPDATE sider SET indhold='@fckeditoroutput' WHERE ID=@side", conn)

        comm.Parameters.AddWithValue("@side", 1)

Try
  conn.Open()
  comm.ExecuteNonQuery()
  'TextBox1.Text = "Nu er den fin"
Catch ex As Exception
  TextBox1.Text = "Fejl i sql statements"
Finally
  conn.Close()

        End Try
Avatar billede lifo Nybegynder
20. juni 2007 - 13:19 #3
dr_chaos
hans @fckeditoroutput er inde i ' så det er bare en streng
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. juni 2007 - 13:20 #4
Ja det så jeg lige.
Er ikke helt vågen.
Tror også at fejlen er som du skriver.
Avatar billede kalp Novice
20. juni 2007 - 13:49 #5
man ved aldrig her på E... kan da godt være spørger netop er ude efter det her

Dim comm As New SqlCommand("UPDATE sider SET indhold=@fckeditoroutput WHERE ID=@side", conn)
comm.Parameters.AddWithValue("@fckeditoroutput", "hej")
comm.Parameters.AddWithValue("@side", Request.Headers("side").ToString())

hvilket bare kræver at man lige fjerner '' rundt om den ene parameter(er gjort her)..
-kalder desuden ToString på Headers()
Da det er VB kan det godt være ToString skal kaldes lidt anderledes:)

og selvfølgelig flytte Execute som lifo skriver så den Exception bliver fanget korrekt.
Avatar billede kalp Novice
20. juni 2007 - 13:50 #6
(hvis @side er den eneste parameter så prøv stadig at kalde ToString på Headers)
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
20. juni 2007 - 13:51 #7
Hej i 2, i har ret, der var intet i min header.

Fik løst problemet med en Request("side") istedet for en Request.Headers("side")

Sender i mig lige begge et svar så i kan få jeres point.

dr_chaos, jeg har en gammel point gæld til dig på http://www.eksperten.dk/spm/780871 - send mig lige et svar så du kan få point på denne også.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. juni 2007 - 14:04 #8
Jeg skal ikke have nogen points for det her. Da mit svar ikke var det rigtige.
Pointene skal gå til lifo :)
Avatar billede lifo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:17 #9
Svar
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
20. juni 2007 - 14:24 #10
Tak for hjælpen gutter.