Avatar billede haz Nybegynder
20. juni 2007 - 00:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

info fra java til .net

jeg har/vil lave en søgning hvor man kan vælge mellem 3 emner
og indtaste en text som så sendes via en submit knap

nu er proiblemet jo så at jeg ikke ved hvordan jeg skal få fat oplysningerne om emnevalget ,som jeg vel er nød til at lave i java over i .net så submit og text kan laves i ?
Avatar billede groop Nybegynder
20. juni 2007 - 00:23 #1
Et spørgsmål:
1. Mener du Javascript når du skriver Java?
Avatar billede haz Nybegynder
20. juni 2007 - 00:25 #2
ups naturligvis mente jeg javascript , det skal jo køre hos brugeren
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. juni 2007 - 08:20 #3
Jeg forstår ikke helt problemet. Du kan da til hver en tid lave en søgeboks eller lignende der kører serverside. Ved klik kaldes serveren med de indtastede kriterer via code behind events, simple as that. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du vil have Jscript ind over?! Er det en søgning i en DB eller på selve sitets indhold?

Vh

Nicki
Avatar billede haz Nybegynder
20. juni 2007 - 12:42 #4
du har muligvis ret , jeg har bare ikke rigtig styr på events, men du mener altså at jeg
klan lave en event på hver emneknap som sætter en variabel som submit knappen kan sende videre ?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. juni 2007 - 10:17 #5
Hvis du f.eks opretter en asp knap i din html kode (i form tagget):
<form ...>
<asp:Button ID="btn_Test" runat="server" onclick="btn_Test_Click" />
</form>

I koden:

public void btn_Test_Click(object sender, eventargs e)
{
  PROGRAM LOGIK HER...
}

Så kan du lave det du vil, db tilgang, udregninger osv. i koden hvorefter du kan udskrive resultater osv i en anden asp control, f.eks en tekstbox, repeater eller lignende.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. juni 2007 - 10:20 #6
Mere fyldestgørende eksempel:

<form ...>
<asp:TextBox ID="tbEmne1" runat="server" />
<asp:TextBox ID="tbEmne2" runat="server" />
<asp:TextBox ID="tbEmne3" runat="server" />
</form>

Fra koden:

public void btn_Test_Click(object sender, eventargs e)
{
    if(tbEmne1.Text != "" & tbEmne2.Text !="" & tbEmne3.Text != "")
    {
        //Programlogik der skal udføres kodes her!
    }
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. juni 2007 - 10:22 #7
Ups glemte lige knappen :)

<form ...>
<asp:Label ID="lblEmne1" Text="Emne 1:" runat="server" /><asp:TextBox ID="tbEmne1" runat="server" /><br />
<asp:Label ID="lblEmne2" Text="Emne 2:" runat="server" /><asp:TextBox ID="tbEmne2" runat="server" /><br />
<asp:Label ID="lblEmne3" Text="Emne 3:" runat="server" /><asp:TextBox ID="tbEmne3" runat="server" /><br />
<asp:Button ID="btn_Test" runat="server" onclick="btn_Test_Click" />
</form>

Fra koden:

public void btn_Test_Click(object sender, eventargs e)
{
    if(tbEmne1.Text != "" & tbEmne2.Text !="" & tbEmne3.Text != "")
    {
        //Programlogik der skal udføres kodes her!
    }
Avatar billede haz Nybegynder
22. juni 2007 - 16:47 #8
takker mange gange , det vil jeg arbejde videre med.
Avatar billede haz Nybegynder
17. juli 2007 - 02:38 #9
smid lige et svar
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. juli 2007 - 18:06 #10
Here you go!