Avatar billede purup Nybegynder
19. juni 2007 - 23:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

variabel problem

Her er essensen af en side jeg arbejder på.
Mit problem er, at array'et gallery bliver overskrevet af det næste gallery.
Jeg kunne kalde dem noget forskelligt, men det vil jeg undgå, da jeg kommer til at refererer til gallery mange i hvert project - og der kommer rigtigt mange projekter.
Avatar billede purup Nybegynder
19. juni 2007 - 23:31 #1
<script language="Javascript" type="text/javascript">
    function show(gallery){
        //here we show the gallery
        alert(gallery);
    }
</script>

<!-- a project -->
<div>
    <script language="Javascript" type="text/javascript">
        gallery = ["a.jpg", "b.jpg", "c.jpg"];
    </script>
    First project description...
    <a href="java script:show(gallery);">Gallery</a>
</div>

<!-- some other project -->
<div>
    <script language="Javascript" type="text/javascript">
        this.gallery = ["d.jpg", "e.jpg", "f.jpg", "g.jpg"];
    </script>
    Second project description...
    <a href="java script:show(gallery);">Gallery</a>
</div>

<!-- yet another project... -->
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2007 - 23:41 #2
Hvad kommer du til at arbejde med, for umiddelbart hedder den 'simple' løsning, at du opbygger dine ting som javascript-objekter, som du så instantierer hver gang, du skal bruge dem ...

-- er du vant til OOP er der nogle mærkværdigheder i javascript, du skal vænne dig til, er du blank i Objekt Orienteret Programmering, vil javascripts Objekt-baserede model nok ikke være det bedste indgangspunkt for at forstå hvordan den slags fungerer ...

-- ellers kan du måske benytte dig af en af de om-/genveje, som javascripts måde at behandle arrays kan give, jeg misbruger den f.eks. på det groveste i http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html
Avatar billede purup Nybegynder
02. august 2007 - 14:56 #3
Tak for det.
Nu har jeg læst mig til til lidt basicviden om javascript og fundet en ok løsning.
Læg et svar
Avatar billede roenving Novice
06. august 2007 - 15:41 #4
Oki '-)
Avatar billede purup Nybegynder
26. juli 2008 - 20:08 #5
Beklager denne sene lukning :( Men nu er der styr på det. Tak for hjælpen.
Avatar billede roenving Novice
27. juli 2008 - 14:05 #6
-- jamen, jeg takker for point ;~}