Avatar billede nakhaii Nybegynder
19. juni 2007 - 21:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hurtigt svar!

Hej Eksperter,

Hvorfor virker dette login ikke ?, og kan man evt. lave koden om således at man udfylde brugernavn og adgangskode i filen i stedet for inde i databasen ?

<?php
ob_start();
session_start();

$conn = mysql_connect("", "", "")or die(mysql_error());
mysql_select_db("")or die(mysql_error()); //Indtast selv de rigtige oplysninger

        $postbruger = $_POST['Brugernavn'];
        $postpass = md5($_POST['Password']); //For læservenligheden overføres post variablerne til normale variabler

        $resultat = mysql_query("SELECT id FROM `gallery_login` WHERE Brugernavn = '$postbruger' AND Password = '$postpass'")or die("Error: ". mysql_error());//Spørger efter ID
        $number = mysql_num_rows($resultat);//Tæller antaller af resultater
        if($number == 1) { //Hvis der kun er et resultat, bliver brugeren logget in
        $_SESSION['log_done'] = 1;
        $_SESSION['Brugernavn'] = $postbruger;
        $_SESSION['Password'] = $postpass; //Sætter session variablerne
        echo "Du er nu logget ind!<br>
        <a href='index.php?page=admin/forside.php'>Tilbage til forsiden</a>";

        }else {

        echo "De indtastede oplysninger er ikke korrekte";
        }
?>
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
19. juni 2007 - 21:33 #1
således at man udfylde brugernavn og adgangskode i filen i stedet for inde i databasen, hvad mener du?
Avatar billede nakhaii Nybegynder
19. juni 2007 - 21:34 #2
således at man kan skrive i filen hvad brugernavn og pass skal være !

eksempel: brugernavn = knud
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
19. juni 2007 - 21:36 #3
// Sådan? Nu står brugernavn og adgangskode i filen

<?php
ob_start();
session_start();

$conn = mysql_connect("", "", "")or die(mysql_error());
mysql_select_db("")or die(mysql_error()); //Indtast selv de rigtige oplysninger

        $postbruger = $_POST['Brugernavn'];
        $postpass = md5($_POST['Password']); //For læservenligheden overføres post variablerne til normale variabler

        if( $postbruger == 'brugernavn' && $postpass == md5('adgangskode') { //Hvis der kun er et resultat, bliver brugeren logget in
        $_SESSION['log_done'] = 1;
        $_SESSION['Brugernavn'] = $postbruger;
        $_SESSION['Password'] = $postpass; //Sætter session variablerne
        echo "Du er nu logget ind!<br>
        <a href='index.php?page=admin/forside.php'>Tilbage til forsiden</a>";

        }else {

        echo "De indtastede oplysninger er ikke korrekte";
        }
?>
Avatar billede nakhaii Nybegynder
19. juni 2007 - 21:41 #4
Fandt en lille fejl i din. Efter md5('adgangskode') manglede du en parentes, men ellers virker det perfekt. Takker point til dig !
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
19. juni 2007 - 21:44 #5
Tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2007 - 21:44 #6
Spar lidt på serverens regnekraft og drop de 2 gange md5 - de øger ikke sikkerheden (tværtimod) - og bruger bare mere CPU-tid.
Avatar billede nakhaii Nybegynder
19. juni 2007 - 21:49 #7
Nogen der ved noget om hvordan og hvorledes jeg skal oprette en upload mappe - her kommer koden:

<?php
session_start();
if(!$_SESSION['log_done'] == 1) {//Hvis brugeren ikke er logget in
header("Location: index.php");//Sender brugeren videre
exit;//Sørger for at resten af koden, ikke bliver udført
}
?>
<?
$kat = 1;
include "mysql.php";
include "config.php";
        $upload_dir = "./upload/";

        // CHECK FOR DIR //
        if(!is_dir($upload_dir))     mkdir($upload_dir, 0777); // 0700 FREE FOR ALL // -> 0777 WORKAROUND FOR SAFEMOD //

    $submit = $_POST['submit'];

    if(isset($submit)){

            $temp_name = $_FILES['file']['tmp_name'];
            $file_name = $_FILES['file']['name'];
            $file_type = $_FILES['file']['type'];
            $file_size = $_FILES['file']['size'];
            $ext       =  strrchr($file_name, ".");

            $file_path = $upload_dir.$file_name;
            $max_size  = 2000000; // Bytes

        if(isset($_POST['file'])) {

        } else {
            $epoch = time();
            $url = $_POST['url'];

            if(empty($url)) {

                    if($file_size == 0){
                echo "Du mangler at vælge en fil";
            }
            elseif (($ext != ".jpg")  && ($ext != ".jpeg") && ($ext != ".png") && ($ext != ".gif"))
            {
                echo "Kun billed filer <b>( $ext )</b>";
            }
            elseif($file_size > $max_size)
            {
                echo "Filen er for stor \n";

            }
            elseif(move_uploaded_file($temp_name, $file_path))
            {
                chmod($file_path, 0755);
            }

                    $file_name2 = str_replace(" ", "%20", $file_name);
                    $url_real = "" .$upload_dirik . "/upload/" . $file_name2 . "";
                    $upload = 1;
                    $text = "Filen er uploadet";
                } else {
                    $url_real = $url;
                    $upload = 0;
                    $text = "Deeplinket er blevet lavet!";
                }

            mysql_query("INSERT INTO `gallery_billeder` (`navn`, `beskrivelse`, `url`, `epoch`, `kat_id`) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[beskrivelse]', '$url_real', '$epoch', '$_POST[kat]');") or die(mysql_error());
            echo "" . $text . "";
        }

    } else {

        // FORM //
    echo "<form name=\"form\" method=\"post\" action=\"$PHP_SELF?page=admin/billeder/bil_skriv.php\" enctype=\"multipart/form-data\">";

    echo "Navn:<br>
    <input type='text' name='navn' style='width: 244px;' class='text'><br>
    Fil:<br>
    <INPUT type=file name=\"file\" style='width: 244px;' class='text'><br>
    Kategori:<br><select size='1' name='kat'>";

    $rev = mysql_query("SELECT * FROM `gallery_kat` ORDER BY navn ASC") or die(mysql_error());
    while($data32 = mysql_fetch_array($rev))
    {
        echo "<option value='" . $data32['id'] . "'>" . $data32['navn'] . "</option>";
    }

    echo "</select><br>
    Beskrivelse:<br>
    <textarea name='beskrivelse' style='width: 344px; height: 244px;'></textarea>";

    echo "<br><br>";

    echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Upload\">";

    echo "</form>";

    }
    ?>

Får denne fejlmelding: Warning: mkdir() [function.mkdir]: Unable to access ./upload/ in /usr/home/web/lol/gallery/admin/billeder/bil_skriv.php on line 15
Kun billed filer ( .JPG )Duplicate entry '0' for key 1