Avatar billede fanatic Nybegynder
19. juni 2007 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Calender kontrol og visning af arrangementer

Hej Eksperter.
Jeg benytter ASP.NETs "Calender kontrol" til at vise et overblik over nogle arrangementer. Arrangementerne er gemt i en simpel Access-database og hentes via metoden ViewPostedArrangements(). Denne metode returnere et dataset med alle arrangementerne i. Umiddelbart virker det fint! Jeg får vist arrangementerne i kalenderen.

Dog er problemet at KUN arrangementer med følgende datoformat eks. 27-06-2007 00:00 vises i kalenderen. Så snart jeg ændrer på tiden til eks. 27-06-2007 18:00 så vises det ikke. Altså arrangementer med tiden 00:00 er de eneste som vises i kalenderen!

Hvorfor viser den ikke de arrangementer der har defineret et andet tidspunkt??

Herunder er metoden som står for at indsætte arrangementerne i kalenderen (jeg har stjålet det et sted fra):

protected void Calendar1_DayRender(object sender, DayRenderEventArgs e)
    {
        DataSet ds = new DataSet();
        ds = Arrangement.ViewPostedArrangements();

        StringBuilder strName = new StringBuilder();
        strName.Append("");
        DateTime theDay = e.Day.Date;

        string sql = "cDate='" + DateTime.Parse(theDay.ToString("d")) + "' ";
        DataRow[] drList = ds.Tables[0].Select(sql);

        foreach (DataRow drRow in drList)
        {
            strName.Append("<br/>" + drRow["cSubject"].ToString() + "");
            e.Cell.BackColor = Color.LightGoldenrodYellow;
            e.Cell.ForeColor = Color.Black;
        }
        strName.Append("");
        e.Cell.Controls.Add(new LiteralControl(strName.ToString()));
    }
Avatar billede neoman Novice
19. juni 2007 - 19:37 #1
Fordi det er hvad du beder om - at få de arrangementer som har en DateTime LIG med den givne dato plus tidspunkt 00:00:00.

Du skal nok have noget i stil med :

"cDate>='" + DateTime.Parse(theDay.ToString("d")) + "' " +
"AND cDate<'" + DateTime.Parse(theDay.AddDays(1).ToString("d")) + "' ";
Avatar billede fanatic Nybegynder
19. juni 2007 - 20:04 #2
ok... det er nok fordi at jeg ikke rigtigt forstår hvad det betyder. Hvor siger jeg at tidspunktet skal være 00:00:00 ??

Hvad er det du gør i eksemplet nederst? Du tilføjer "AND....." hvorfor?
Avatar billede fanatic Nybegynder
19. juni 2007 - 20:08 #3
Anyways, det virker det du har skrevet! 1000 Tak ;-)

Vil du svare mig på de sidste spørgsmål og sende et "svar" så får du point.
Avatar billede neoman Novice
19. juni 2007 - 20:11 #4
fordi tider/datoer er DateTime, og du kan ikke snakke om en dato alene uden tid.

Når du siger
  string sql = "cDate='" + DateTime.Parse(theDay.ToString("d")) + "' ";
så siger du, "alle cDate, hvor Dato-delen er DateTime.Parse(theDay.ToString("d")), og hvor tids-delen er 00:00:00, som er default"

det Jeg siger er, at når du skal finde DateTime værdier for en given DATO - så skal du tage alle de værdier som enten har den givne dato eller er større ("cDate>='" + DateTime.Parse(theDay.ToString("d")) ) og som også har en dato-del (uanset tidspunkt) som er mindre end dagen efter (der kommer AND ind i spillet). PÅ den måde får du alt med som foregår på datoen, og som ikke lige starter kl. 00:00:00
Avatar billede neoman Novice
19. juni 2007 - 20:13 #5
og her et svar
Avatar billede fanatic Nybegynder
19. juni 2007 - 20:18 #6
Super Tak for det!!!