Avatar billede kasiwakki Nybegynder
18. juni 2007 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Funktionen String fra VB6 til .NET

Hej

Da jeg skal programmere en CE, er jeg begyndt med VB.NET
men jeg kan se at nogle ting fra vb6 som mangler (eller bare ikke kender endnu)
Jeg savner bla. String til .NET
står og skal lave en linie med <data & string(234,"0") & data>
og syntes at en loop med 234 "0" på hver linie er lidt tumpet

MVS 2005's "Upgrade VB6 code" gik helt bananas over min linie....
'string(234,"0")
        'UPGRADE_ISSUE: The preceding line couldn't be parsed.

meeen mon ikke der er en anden løsning
Avatar billede thomaxz Nybegynder
18. juni 2007 - 19:18 #1
hvis du vil have en fast størelsen kan en løsning være

Dim btn as String

btn="abc" '3 tegn

'200 total størelse
bt=btn.PadRight(200,"0");
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
19. juni 2007 - 09:11 #2
Det var lige hvad jeg skulle bruge
Jeg kiggede på btn = btn.<valg> og kan se at der er mange muligheder

takker
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
19. juni 2007 - 09:14 #3
øhh hvormange gange skal man acceptere før det er gældende ??? ie7
prøver igen senere