Avatar billede sirtiger Nybegynder
18. juni 2007 - 11:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samle rækker med samme navn samt samle forskelligt data

Hej
Jeg har et ark med en masse kunder. Hver kunde har én linie pr. ting de har købt. Så kolonne A indeholder firmanavn og kolonne B indeholder forskellige ydelser som kunderne modtager.

Kan jeg samle kunderne så de kun har en række og hvor kolonne B så indeholder alt det info som der er på kunden?

eksempel.
Kunde A        Ydelse A
Kunde A        Ydelse B
Kunde B        Ydelse A
Kunde B        Ydelse C
Kunde B        Ydelse D

Bliver til:
Kunde A        Ydelse A, Ydelse B
Kunde B        Ydelse A, Ydelse C, Ydelse D

Håber det give mening
Avatar billede jensen363 Forsker
18. juni 2007 - 12:56 #1
Umiddelbart kan du gøre det med pivot
Avatar billede excelent Ekspert
18. juni 2007 - 21:44 #2
OBS: vær opmærksom på at ændrede data skrives i kolonne D og E

Sub Samle()
Dim c, r, r2, t, t2
r = Cells(65500, 1).End(xlUp).Row
Range(Cells(1, 1), Cells(65500, 1).End(xlUp)).Copy Cells(1, 4)
For t = 1 To r
If Cells(t, 4) <> "" Then
For t2 = t + 1 To r
If Cells(t, 4) = Cells(t2, 4) Then
Cells(t2, 4) = ""
End If
Next
End If
Next
On Error Resume Next
Range(Cells(1, 4), Cells(65500, 4).End(xlUp)).Select
Selection.Columns.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Rows.Delete Shift:=xlUp
Selection.Sort Key1:=Range(ActiveCell.Address), Order1:=xlAscending

r2 = Cells(65500, 4).End(xlUp).Row

For t = 1 To r2
For j = 1 To r
If Cells(j, 1) = Cells(t, 4) Then Cells(t, 5) = Cells(t, 5) & Cells(j, 2) & " "
Next

ActiveCell.Select
End Sub
Avatar billede sirtiger Nybegynder
19. juni 2007 - 10:19 #3
Impressive - worked like a charm.

Smid et svar - så får du point.
p.s. Jeg tillod mig at rette lidt i koden så der i stedet for bare et mellemrum imellem de forskellige services også kommer et ; - håber ikke jeg har overtrådt noget copyright :-)
Avatar billede excelent Ekspert
19. juni 2007 - 10:33 #4
hehe nej det er vist inden for gældende lov :-)