Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:03 Der er 36 kommentarer og
2 løsninger

Skærmen får intet signal??

Jeg har købt 256mb RAM.. så jeg skuede computeren fra hinanden, og satte dem i.. satte derefter strøm og skærmen til, så jeg kunne se om de virkede fint.. og det gjorde de! .. så jeg samlede den igen, OG da jeg satte den til igen, fik skærmen intet signal.. Hvad kan der være galt?

Jeg har prøvet:
* At fjerne RAM blokken igen - failed.
* Prøvede at flytte RAM blokken - failed.
* Sat et andet AGP kort i - failed.
* Resettet BIOSen (fik afvide det hjalp) - failed.

... ved du hvad der er galt? :)
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 19:05 #1
har du tjekket at du ikke har fået rygget til en af de små ledninger til din skærm inde i pc\'eren
-\"nightlogger\"-
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:13 #2
Øhh.. er der små ledninger i dit kabinet, til din skærm? .. i mit er der kun et kort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:14 #3
Starter din pc med et eller flere beep. Sidder grafikkorten rigtigt i slottet.
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:19 #4
Check om du har bøjet et ben i dine skærmstik.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:21 #5
retaxes>> Intet beep overhovedet.. og ja, det sidder som det skal.

kurtj>> nopes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:24 #6
Så er det nok ikke skærmproblemer du har.
Kommer der lys i lamperne for power og HD+Floppy?
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:24 #7
Ingen beep overhovedet?? der SKAL komme et beep.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:27 #8
retaxes>> Ja, HD+Floppy og CD-rom starter som de skal..

kurtj>> Der SKAL ikke komme noget beep.. beep bruges til at fortælle fejl..
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:27 #9
På nogle kabinetter kan stikket til 220V sidde på en sådan måde at man tror at den er helt i bund, sommetider sidder der en hovedafbryder på bagsiden somved et uheld kan være sat i Off!
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2001 - 19:28 #10
kurti>> nej. hvis bios eller processor er brændt af siger den ik noget*G*
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:28 #11
Dir svar kom så hurtigt at jeg sendte et overflødigt svar, se værk fra det sidste svar ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:29 #12
knogle> Det er normalt at der kommer 1 beep, det fortæller at den er normal.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:30 #13
Well, der er strøm på.. *g* så dum er jeg dog heller ikke.. har trods alt haft computer i 10 år.. og ALT undtagen skærmen kører som det skal.. ser mest ud som om AGP slot\'en er død.. men det kan den vel ikke bare sådan uden videre?
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:31 #14
hmm.. lad mig tjekke om der kommer 1 beep.. kan godt være jeg bare er vant til at høre 1 beep..
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:31 #15
Hvis pc`er er nogenlunde normal SKAL der komme et beep i opstarten. Så kan i nu sige hvad i vil, gør der ikke det er der noget helt galt.

space>> He He, ;)
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:34 #16
Der kommer ikke et eneste beep..
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:34 #17
# of beeps What\'s Wrong
none You\'re supposed to hear at least one beep. If you truly don\'t hear anything, either your computer\'s power supply, motherboard, or PC speaker is no good.
1 One beep is good! Everything is A-OK, that is, if you see things on the screen. If you don\'t see anything, check your monitor and video card first. Is everything connected? If they seem fine, your motherboard has some bad chips on it. First reset the SIMMs and reboot. If it does the same thing, one of the memory chips on the motherboard is bad, and you most likely need to get another motherboard since these chips are soldered on.
2 Your computer has memory problems. First, check video. If video is working, you\'ll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. Check your SIMMs. Reseat them and reboot. If this doesn\'t do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks in which your CPU finds its first 64K of base memory. You\'ll need to consult your manual to see which bank is first. If all of your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.
3 Same as 2 beeps; follow diagnosis above.
4 Same as 2 beeps; follow diagnosis above. Your problem could also be a bad timer.
5 Your motherboard is complaining. Try reseating the memory and rebooting. If that doesn\'t help, you should consider another motherboard. You could probably get away with just replacing the CPU, but that\'s not too cost-effective.
6 The chip on your motherboard that controls your keyboard isn\'t working. First, try another keyboard. If that doesn\'t help, reseat the chip that controls the keyboard, if it isn\'t soldered in. If it still beeps, replace the chip if possible. Replace the motherboard if the chip is soldered in.
7 Your CPU could be broken and no good. Either replace the CPU or buy another motherboard.
8 Your video card isn\'t working. Make sure it is seated well in the bus. If it still beeps, either the whole card is bad or the memory on it is. Your best bet is to install another video card.
9 Your BIOS is bad; replace it.
10 Your problem lies deep inside the CMOS. All chips associated with the CMOS will likely have to be replaced. Your best bet is to get a new motherboard.
11 Your cache memory is bad and your computer disabled it for you. You could reactivate it by pressing -Ctrl- -Alt- -Shift- -+- , but you probably shouldn\'t. Instead, replace your cache memory.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:35 #18
Du skulle vel ikke ha\' et andet skærmkort du kan sætte i, helst et PCI.
Der er ingen der siger du er dum, selv eksperter kan fejle ;o)

Kommer der lys i lamperne for power og HD+Floppy?
En ramfejl ville gi\' 2 eller flere beep, din siger intet.
Prøv at fjerne AGP, så skal den beepe.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:39 #19
Har desværre ikke noget PCI skærmkort :( - kun 2 agp kort.. prøver at fjerne det..
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:41 #20
Okay.. den siger heller ikke noget UDEN agp kort i.. *?*
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:46 #21
Ahem, det lyder voldsomt som om du har krudtet noget af. Selvom det burde være umuligt, du har vel ikke vendt ramblokken forkert ??
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:47 #22
Den kan kun vende 1 vej.. men har osse haft den ude.. prøvet andre ram blokke og andre slots..
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:49 #23
Jeg ved godt du skrev at din \"Ja, HD+Floppy og CD-rom starter som de skal\", men lyser lamperne, det er vigtigt at vide for at indkredse fejlen.

kurtj> Man skal bruge vold for at vende dem forkert!
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:50 #24
Power = lyser
CD-Rom = lyser
Harddisk = lyser ikke, men man kan hører den arbejder *?*
Floppy = lyser ikke
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:51 #25
Ja, det ved jeg.
Men det er dog alligevel lykkedes en spørger herinde (For længe siden) at vende en forkert.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:53 #26
kurtj>> lol.. vildt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:55 #27
At du kan høre HD snurrer er ikke et tegn på at den er ok, check lige at kablet sidder rigtigt i, jeg kommer tit til at skubbe til det flade kabel til HD og så dør den!
Floppyen lyser kun kortvarigt når den er normal.
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:55 #28
Hvad med stikket til keyboard. Er der sket noget med det, sker der heller ikke en dyt.
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:55 #29
Well, skal vi blive enige om at det er AGP slot\'en der på underligvis er død.. så må jeg se om jeg kan få fat på et PCI skærmkort og teste..

Hvis i lige gider poste et svar, så skal i få pointene for jeres tid, tak :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 19:56 #30
Det sagde PUFF da han tændte den. *G*
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 19:56 #31
Har tjekket om alle stik sidder som de skal.. og det gør de ihvertfald nu..
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 19:56 #32
Her er dit svar! Håber du finder fejlen.
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 20:00 #33
Jamen, tak for det!!  Post lige når du har prøvet med et PCI-kort!!
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 20:01 #34
Venter på et svar fra kurtj.. og tak for hjælpen begge to.. skal nok skrive når/hvis jeg finder fejlen.. hehe
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 20:06 #35
Hm, ved jo ikke hvor gammel din skærm er, Men min skriver out of sync, hvis der ikke er stik i. Skriver din noget bare for at udelukke skærmen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 20:12 #36
Takker for pointene ;o)
Avatar billede knogle Nybegynder
03. juni 2001 - 20:13 #37
Den skriver \"No signal\" .. har osse prøvet en anden skærm, bare for at kunne udelukke det.
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. juni 2001 - 20:14 #38
Okay!! ;)