Avatar billede mskjoldp Novice
17. juni 2007 - 22:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

checkbox til og fra notatfelt

Hey E

Jeg har bruge for en kode der kan sætte værdierne Ja eller Nej fra checkkboxs til en access 2000 database, men felterne i db'en er notat felter. koden bruges på en editeringsside, hvorfor værdien fra db'en skal kunne gengives i checkboxs.

har rodet noget med det og fundet at overskrive værdien i db'en ikke lykkedes. jeg søger derfor en løsning med document.getElementById der samler værdierne fra de checkboxs der er i formen sammen og updater db'en hvor de retmæssigt passer ind i kolonnerne.

/S
Avatar billede zaknafein Praktikant
17. juni 2007 - 22:51 #1
Vil du gemme flere checkbox værdier i 1 notat felt eller har hver checkbox hver sit notat felt i DB?
Avatar billede zaknafein Praktikant
17. juni 2007 - 22:54 #2
Hvis hver checkbox har et felt i db kan du når du genererer check boksene server side, checke på værdien af dine db variabler. Hvis den er "ja" så udskriv "CHECKED" i din <input type="checkbox">
Avatar billede mskjoldp Novice
19. juni 2007 - 02:51 #3
hver chechbox har sin celle i db'en.

jeg har prøvet med at udskrive "CHECKED" i <input type="checkbox">, men resultatet er at jeg ikke kan fjerne værdien CHECKED fra de celler der er "Ja". Når formen POSTes, er value CHECKED.

Ydermere sendes der ingen info fra formen når jeg har "afkrydset" en checkbox der oprindelig havde værdien CHECKED, hvorfor rsultatet til db'en igen er CHECKED.

Derfor vil jeg over i en løsning med getElementByID, hvor der i formen samles op på brugerens afkrydsninger. Disse bruges så i koden under POST delen...
Avatar billede mskjoldp Novice
30. juni 2007 - 10:05 #4
lukker,

har lavet checkbox om til select