Avatar billede new2the Nybegynder
17. juni 2007 - 19:43 Der er 7 kommentarer

ændre data i streng

er der nogle skarpe hjerner hherinde der kan sige mig hvordan jeg løser følgende.
har en streng med en tekst som udskrives i et grid hvori der indgår et ord som jeg ønsker skal være "bold"
har lavet et eksempel.

string info="hej peter hej"

<asp:label runat="server" id="Label" Text='<%# Eval("info")%>' />

her ønsker jeg at peter skal være i bold.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2007 - 20:03 #1
Utestet:

<asp:label runat="server" id="Label" Text='<%# Eval("info").Replace("peter", "<b>peter</b>")%>' />
Avatar billede new2the Nybegynder
17. juni 2007 - 20:54 #2
object does not contain a definition for Replace
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2007 - 21:27 #3
string info="hej peter hej"
info = info.Replace("peter", "<b>peter</b>")
<asp:label runat="server" id="Label" Text='<%# Eval("info")%>' />

måske:)
Avatar billede new2the Nybegynder
17. juni 2007 - 21:39 #4
desværre ikke Eval("info") udskrives som en streng så <b> vil bare blive skrevet ud som alm tekst;
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2007 - 21:46 #5
så det samme som arne skrev, men med tostring foran

<asp:label runat="server" id="Label" Text='<%# Eval("info").ToString().Replace("peter", "<b>peter</b>")%>' />
Avatar billede new2the Nybegynder
17. juni 2007 - 23:26 #6
takker kalp det virker perfekt

smid et svar
Avatar billede kalp Novice
18. juni 2007 - 08:11 #7
:-)