Avatar billede agertz Nybegynder
17. juni 2007 - 13:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP til DESIGN

Hejsa. Jeg skal til at lave et design til en hjemmeside. Jeg har tidligere haft problemer med at få det til at passe til alle opløsninger.

Jeg vil gerne have hjælp til følgende:

1. At designet ser ens ud i alle slags opløsninger/skærmstørrelser
2. At det passer til alle browsere
3. at få det centreret

Kan i hjælpe mig? På forhånd tak :-)

Der bliver afsat 50 point til dem der hjælper, hvis jeg altså kan bruge svaret :-)
Avatar billede fedora Nybegynder
17. juni 2007 - 21:14 #1
At centrere det er det nemmeste. Lav en div f.eks. med navnet design. Så tilføjer du bare denne smule css.

#design
{
margin: 0 auto;
}
Avatar billede agertz Nybegynder
18. juni 2007 - 15:29 #2
Nu er det sådan at jeg har opdelt mit design i flere forskellige billeder..

Jeg har ikke ét billede jeg bare kan centrere. Hvilket gør det sværere - Kan jeg stadig bruge dit forslag, hvis jeg kan, kom venligst med en længere beskrivelse :-)

(Er rimelig ny til dette) :P
Avatar billede fedora Nybegynder
18. juni 2007 - 17:12 #3
Okay, nu ved jeg ikke hvordan dine billeder sidder sammen men giver et lille eks:

<html>
<head>
  <title>Min Side</title>
  <styles type="css/text">
  #design
  {
    margin: 0px auto; // Centrer dit design
    width: 500px; // Sætter bredden på dit design
  }
  </styles>
</head>
<body>
  <div id="design">
  <div id="top">Her kan du ligge billedet til top!</div>
  <div id="menu">Her kan du ligge billeder ind til menu'en</div>
  <div id="content">Her er alt indholdet (brød teksten) på hjemmesiden</div>
  </div>
</body>
</html>

Hvis du er mere i tvivl så sprøger du bare.
Avatar billede agertz Nybegynder
14. oktober 2007 - 09:23 #4
Ellers tak for svaret, men jeg har ikke dette projekt mere :)