Avatar billede ikaruga Nybegynder
16. juni 2007 - 21:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

css wrapper spørgsmål

Jeg er ved at bygge et site op ved brug af css og <div>, men roder vist lidt rundt i position egenskaben..

Here is the deal.

Siden skal have en fast størrelse, så ikke noget med at den tilpasser sig efter hvor meget indhold der er. Sidens størrelse skal være width: 800px height: 840px

Jeg vil gerne have en wrapper hvor jeg smider det andet indhold ind.

Nu er spørgsmålet.. Hvordan løser jeg det bedst at siden skal have en fast størrelse? Jeg har en banner/sidehovede og en sidefod. Hvis jeg bruger absolute placering kan jeg ikke få tingene til at blive inde i wrapperen, og hvis jeg bruger relativ placering på sidefod, så strækker siden sig når man placere flere ting i wrapperen.
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2007 - 03:25 #1
F.eks. (og alle farver og borders er kun  for at vise, hvad der sker !-)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Fast størrelse</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{margin:0;border:0;padding:0;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;text-align:center;}
#site{width:800px;height:840px;margin:0 auto;background:#ff0;border:1px solid green;border-width:0 1px;}
#banner{height:125px;background:lightblue;}
#content{height:663px;overflow:auto;border:1px solid red;border-width:1px 0;}
#footer{height:50px;background:#000;color:white;font-size:22px;}
</style>
</head>
<body>
  <div id="site">
    <div id="banner"><h1>Dit banner</h1></div>
    <div id="content">Noget indhold, sikkert en hel masse linjer med tekst og billeder</div>
    <div id="footer">&#169;2007 ikaruga</div>
  </div>
</body>
</html>
Avatar billede ikaruga Nybegynder
18. juni 2007 - 09:25 #2
aha.. det var måske overflow jeg havde glemt :D
takker for hjælpen, du smider bare et svar så du kan få point.
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2007 - 14:43 #3
-- og det er også muligt at sætte position:relative; på site-diven og så bruge position:absolute;bottom:0; på footer-tingen !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2007 - 22:07 #4
-- og tak for point ;~}