Avatar billede havmaage Juniormester
15. juni 2007 - 11:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

print db layout

Hejsa!
Hvis man nu skal lave noget sql på en database man ikke kender hvordan kan man printe db skema fra mysql promten
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. juni 2007 - 14:11 #1
SHOW TABLES giver dig tabellerne, DESCRIBE tabel giver dig kolonnerne (inkl. typer).
Se evt. http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/show.html for alle de ting du kan hive ud.

Hvis du er på MySQL 5.0 eller senere, har du også mulighed for at selecte fra databasen information_schema, som også indeholder det hele.
Avatar billede havmaage Juniormester
24. juni 2009 - 10:17 #2
vil du ligge et svar selvom denne er 2 år gammel. (pinligt) er ved at rydde op i mit rod
Avatar billede havmaage Juniormester
22. december 2009 - 12:11 #3
jeg lukker selv