Avatar billede tamen Nybegynder
14. juni 2007 - 20:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Finde %et|to|tre|% og erstate med enten et, to eller tre.

Finde %et|to|tre|% og erstatte "%et|to|tre|%"  med enten et, to eller tre.

Er ovenstående muligt med regexp? Eller skal jeg virkelig til at bygge noget template halløj.
Jeg kan godt finde "%et|to|tre|%"  med regexp, men ved ikke om jeg kan erstatte det med en del af sig selv.
Avatar billede roenving Novice
15. juni 2007 - 14:07 #1
Hvordan ved du hvad, der skal erstattes ?-)
Avatar billede tamen Nybegynder
15. juni 2007 - 15:30 #2
Det er en del af den del af strengen som den skal finde.

%et|to|tre% skal erstattes med enten et, to eller tre.
%rød|gul|grøn% skal erstattes med enten rød, gul, eller grøn.

Jeg har lavet en hurtig PHP-funktion der gør det:

<?php
    $text = 'Bunnies are %small|furry|delicious in a stew|dangerous%, and taste like %shit|chicken|gumdrops%.';

    echo uniqify($text);

    function uniqify($text)
    {
        preg_match_all('/\%.+?\%/', $text, $matches);
        foreach ($matches[0] as $m) {
            $m = str_replace('%', '', $m);
            $ms = explode('|', $m);
            $text = str_replace('%'.$m.'%', $ms[rand(0, count($ms)-1)], $text);
        }
        return $text;
    }
?>

Men kan det gøres udelukkende med regexp?
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. juni 2007 - 10:36 #3
Et bud med call-back:

$text = 'Bunnies are %small|furry|delicious in a stew|dangerous%, and taste like %shit|chicken|gumdrops%.';

preg_replace('/\%([^%]+)\%/e', "pick(explode('|', '\\1'))", $text);

function pick($items) {
    return $items[rand(0, count($items) - 1)];
}

Utestet.
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. juni 2007 - 10:38 #4
Testet og virker:

<?php

$text = 'Bunnies are %small|furry|delicious in a stew|dangerous%, and taste like %shit|chicken|gumdrops%.';

print preg_replace('/\%([^%]+)\%/e', "pick(explode('|', '\\1'))", $text);

function pick($items) {
    return $items[rand(0, count($items) - 1)];
}

?>

Men det er jo stadig ikke én RE :(
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. juni 2007 - 10:40 #5
Alternativt (blot lidt mere læsevenligt):

function pick($items) {
    return $items[array_rand($items)];
}
Avatar billede tamen Nybegynder
24. juni 2007 - 13:21 #6
Se den er jo en del simplere. Smid et svar hvis du vil have points. Jeg tror det er det tætteste vi kommer på det :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. juni 2007 - 13:46 #7
Ja, mine evner rækker ihvertfald ikke til yderligere optimering :)