Avatar billede tisbris Nybegynder
14. juni 2007 - 17:35 Der er 3 kommentarer

Sammensætte 2 forespørgelser

Jeg vil høre om det er muligt at sammen sætte disse 2 forespørgelse sammen til 1 forespørgelse.

VIEW1:
SELECT    COUNT(DISTINCT dbo.TrendLogValue.Sequence) AS [Log Sidste døgn], dbo.TrendLogValue.TrendLogId, dbo.TrendLog.IntervalSeconds,
                      dbo.TrendLog.TrendLogGuid
FROM        dbo.TrendLogValue INNER JOIN
                      dbo.TrendLog ON dbo.TrendLogValue.TrendLogId = dbo.TrendLog.TrendLogId
WHERE    (dbo.TrendLogValue.LogTime > GETDATE() - 1)
GROUP BY dbo.TrendLogValue.TrendLogId, dbo.TrendLog.IntervalSeconds, dbo.TrendLog.TrendLogGuid

VIEW2:
SELECT    [Log Sidste døgn], IntervalSeconds, TrendLogId, TrendLogGuid, [Log Sidste døgn] - 86400 / IntervalSeconds AS FejlLogDiff
FROM        dbo.VIEW1
WHERE    ([Log Sidste døgn] - 86400 / IntervalSeconds <> 0)

Således at jeg får samme resultat som view2.

Grunden til dette er a, hvis det er muligt slipper jeg for at oprette disse forespørgelse og kan køre den samlede sql i DTS-job og få resultatet ud i en tekst-fil.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. juni 2007 - 18:06 #1
SELECT    [Log Sidste døgn], IntervalSeconds, TrendLogId, TrendLogGuid, [Log Sidste døgn] - 86400 / IntervalSeconds AS FejlLogDiff
FROM  (
SELECT    COUNT(DISTINCT dbo.TrendLogValue.Sequence) AS [Log Sidste døgn], dbo.TrendLogValue.TrendLogId, dbo.TrendLog.IntervalSeconds,
                      dbo.TrendLog.TrendLogGuid
FROM        dbo.TrendLogValue INNER JOIN
                      dbo.TrendLog ON dbo.TrendLogValue.TrendLogId = dbo.TrendLog.TrendLogId
WHERE    (dbo.TrendLogValue.LogTime > GETDATE() - 1)
GROUP BY dbo.TrendLogValue.TrendLogId, dbo.TrendLog.IntervalSeconds, dbo.TrendLog.TrendLogGuid
) a
WHERE    ([Log Sidste døgn] - 86400 / IntervalSeconds <> 0)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
22. juni 2007 - 13:55 #2
Fik du testet ovenstående?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. august 2007 - 09:34 #3
Hvis du har løst dit problem, skulle du nok lukke spørgsmålet.