Avatar billede madzc Nybegynder
14. juni 2007 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Tilslutte printer trådsløst til trådløs router

Hej!

Jeg har en HP 6840 printer, der har trådsløst og kabletnetværksforbindelsemuligheder.

Printeren vil jeg gerne have tilsluttet trådløst til min trådløse router Linksys WRT54GS, da disse ikke står i samme rum.
- Kan dette lade sig gøre?

Som det er nu, bruger jeg printeren ved at koble den direkte til min bærbær trådløst, men det kræver, at jeg skal hoppe af den anden router (med internet) først, da man ikke kan have to trådløse forbindelser kørende på én gang.

Med venlig hilsen
Mads
Avatar billede nva Praktikant
15. juni 2007 - 08:23 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juni 2007 - 08:24 #2
Ja det kan det umiddelbart godt under visse forudsætninger.

For det første skal den trådløse forbindelse kunne række, det siger sig selv.

For det andet skal den trådløse forbindelsesmulighed printeren har indeholde en såkaldt printserver. hvis det bare er et netkort og ikke en krintserver, så har du to muligheder,

1. opsætte en maskine som printserver, dette har den ulempe at det forhøjer mængden aftrafik der skal sendes over det trådløse net.

2. købe en trådløs printserver. Sådan en koster omkring 300,- til 600,- kr. og forbindes til printeren
Avatar billede nva Praktikant
15. juni 2007 - 12:28 #3
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede nva Praktikant
15. juni 2007 - 12:28 #4
Skulle være som svar
Avatar billede madzc Nybegynder
16. juni 2007 - 19:32 #5
Hej, min printer er nu koblet trådløst på det trådløse netværk og jeg kan printe ud på den!

Til orientering kan jeg fortælle, at printeren havde indbygget printserver. Det link som "nva" gav kan vist godt bruges skulle jeg mene, men fandt via denne side og "bufferzone"s idé om en printserver et link til et andet sted på HP's hjemmeside:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00202841&cc=us&lc=en&dlc=en&product=467982&dlc=en&lang=en

Her står der, at printeren har en web-setup. Det vidste jeg ikke. Så jeg kunne blot tilslutte min printer til den trådløse router via ethernet-kabel og så konfigurere printeren til mit trådløse netværk via web-setup'en, for derefter at fjerne ethernet-kablet igen. Printeren kobler sig nu på det trådløse netværk, når jeg tænder for den, og jeg kan således printe og være på internettet samtidigt nu. Omsætningen to 5-10 min.

Jeg takker for begge jeres svar, og fordeler pointene ligeligt

Med venlig hilsen
Mads

printeren har web server indbygget
Avatar billede madzc Nybegynder
16. juni 2007 - 19:35 #6
ved ikke lige hvordan den sidste linje er havnet i min kommentar... giver ingen mening der