Avatar billede chokolade25 Nybegynder
14. juni 2007 - 14:25 Der er 5 kommentarer

Installere XP istedet for Vista home premium

Mefulgt min nye bærbar, HP Pavillion dv2354ae, har jeg fået Windows Vista. Jeg vil gerne installere XP i stedet, men har problemer med at få det gennemført. Jeg er ikke computerekspert og er sikker på jeg overser et eller andet.

Jeg har indsat XP cd ved genstart af computer og trykket F11. Computer siger at det ikke er nogen hard drives på drevet til at kunne installere XP.
- og så en ting til- hvordan i alverden sletter man Vista først- hvad skal jeg kigger efter når jeg starter installations cd hvis jeg skal slette det?

Håber der er nogen der kan hjælpe en lidt uvidende computerbruger som mig, og måske give mig lidt tips som starter helt fra "bunden"!

Tusind tak........
Avatar billede screem_brille Novice
14. juni 2007 - 14:28 #1
du skal finde en driver du kan bruge til SATA controlleren, det ville ikke undre mig at HP ikke har en XP driver til modellen, og så må man selv igang med at lede.
Avatar billede chokolade25 Nybegynder
15. juni 2007 - 08:45 #2
Hej igen,

Tak for dit svar- Min computer har ikke en sata driver (tog mig en del tid at finde ud af). Så nu vil jeg prøve at søge videre og finde en.
Tak for hjælpen!

Nu er jeg er her: er der andre som har problemer med at få installeret messenger på Vista?
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:55 #3
er du kommet videre ?
Avatar billede chokolade25 Nybegynder
27. juni 2007 - 09:37 #4
Hejsa,

Jeg har opgivet. Har prøvet alt muligt for at få installeret XP og er endt med at beholde Vista.

Men tusind tak for hjælpen!
Avatar billede screem_brille Novice
27. juni 2007 - 10:21 #5
ok, men husk at luk spørgsmålet ;)