Avatar billede eprah Nybegynder
14. juni 2007 - 11:39 Der er 2 kommentarer

skifte charset fra Latin1 til UTF-8

Jeg er ved at indsætte nogle kinesiske tegn på mit site. Til det er der også noget MySQL indover. Når jeg sætte det kinesiske ind i MySQL via CC kan man uden noget problem se de dejlige tegn. Men når det bliver vist i browseren er det bare (?).

Så jeg kiggede på hvilket charset den er sat til at vise, og jeg kørte kommandoen "status" via sql command line. Den sagde Latin1, som jeg så går ud fra er den almindelige iso.

Men jeg kan ikke rigtig få den til at ændre sig til UTF-8. Så mit spørgsmål er om der er en herinde som kan hjælpe mig af med min hovedpine?

MVH
Michael Alskær
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 12:09 #1
Avatar billede w13 Novice
14. februar 2008 - 11:05 #2
Lukkes?