Avatar billede pumpin Nybegynder
14. juni 2007 - 09:34 Der er 4 kommentarer

methods eller functions

her er et lille kort spg. jeg har altid troet att en function i c# havede en retur type og en method inted retuneret ( void )

men efter lidt googling ser det ud som om at, der kun findes methods fordi C# er 100% OO og alt ligger i klasser

findes der både functioner og methods i c# ?

på forhånd tak.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. juni 2007 - 09:36 #1
Nej, du definerer blot retur typen for din metode.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2007 - 09:43 #2
Det er mere terminologi og syntaks end en reel forskel.

I Pascal skrev man  FUNCTION eller PROCEDURE  og skelnede tydeligt mellem dem
I VB skriver man tilsvarende FUNCTION eller SUB.

Men tilbage fra C var der ikke en separat syntaks - kun at returtypen for en "procedure" var sat til "void".  I C hed alt så funktioner.  Java og C# har arvet dette fra C/C++

Men OOP har man valgt terminologien metoder. Men laver du OOP i VB.NET definerer du stadig dine metoder som enten FUNCTION eller SUB.
Avatar billede pumpin Nybegynder
05. juli 2007 - 16:08 #3
svare du ikke lige erik ? så vi kan få afsluttede tråden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juli 2007 - 17:09 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak.