Avatar billede camillal Nybegynder
14. juni 2007 - 08:12 Der er 13 kommentarer

Nybegynder: Form view, design view

Jeg er nybegynder i Access, men er alligevel ved at oprette en database til indtastning af en masse data.
Jeg har nu fået oprettet en tabel med de felter, der skal være, og er kommet videre til design view, hvor alle felterne pænt er sat ind og defineret osv osv. Men når jeg skifter til form view, har jeg bare en grå flade uden alle mine felter. Hvordan får jeg dem frem?

Mvh

Camilla
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2007 - 08:15 #1
Skal ikke kunne sige, hvad du gør galt, men hvis du zipper databasen og mailer den til mig, kan jeg kigge på problemet.

Kan du det ?
Avatar billede camillal Nybegynder
14. juni 2007 - 08:22 #2
Desværre..for person følsomme data.. Kan godt se det er svært at hjælpe mig, men kan desværre ikke beskrive problemet nærmere..:-(
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2007 - 08:23 #3
Der behøver ikke være data i tabellen .. bare selve databasen
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2007 - 08:25 #4
Hvis der ikke er nogen data, så kan du komme ud for den situation. Det kommer lidt an på din opbygning. Prøv at gå direkte i tabellen og indtast en post!~)
Avatar billede camillal Nybegynder
14. juni 2007 - 08:26 #5
Prøvede faktisk lige at kopiere databasen over i et andet access-dokument..og der kan jeg godt få den til at skifte mellem de to views...
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2007 - 08:29 #6
Hvad er din postkilde til formularen...
Avatar billede camillal Nybegynder
14. juni 2007 - 08:32 #7
Har prøvet at indtaste en post, hjalp ikke :-(
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2007 - 08:37 #8
Hvis din database virker tilfredsstillende efter du har kopieret den iver i en anden databasefil, har du sikkert haft en fejl i den hidtidige database
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2007 - 08:43 #9
Ja, hvis den virker nu, så er det vel fint!~)
Avatar billede camillal Nybegynder
14. juni 2007 - 08:46 #10
Ja det lyder nok rigtigt. Vil prøve at kigge mere på det, ellers må jeg finde en, der kan hjælpe mig. Men tak for hjælpen trods alt..Vil I have point for det eller? For så må I smide et svar..:-)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2007 - 09:03 #11
Du har jo selv løst problemet, så ingen point til mig :-)
Avatar billede camillal Nybegynder
14. juni 2007 - 09:11 #12
Hvor er du beskeden! :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2007 - 09:17 #13
Takker ;-)