Avatar billede zag Nybegynder
13. juni 2007 - 19:20 Der er 3 kommentarer

Computer til Computer netværk uden Router eller AP

Hej Eksperter ;-)

Ville høre om det er muligt at forbinde to bærbare med hinanden, uden at man bruger en Router eller en AP

Jeg har på min bærbar et mobilt bredbånd tilsluttet og kunne godt tænke mig, at det var muligt for en anden at forbinde sig via mit trådløse netkort og dermed komme på nettet.

Min bærbar er en ASUS A6R

Mit trådløs kort er ASUS 802.11g netværkskort

Venlig Hilsen

Tejs
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
13. juni 2007 - 19:33 #1
1. du kan ikke forbinde trådløst uden en eller anden form for router (Så vidt jeg ved)
2. det ville være nemmest med et RJ45 krydskabel :D
Avatar billede mstorgaard Praktikant
13. juni 2007 - 22:27 #2
Du burde kunne gå ind på en af computere under Netværkssteder og vælge "Opret et hjemme- eller mindre kontornetværk", og så derefter forbinde til det netværk på den anden computer.

Jeg ved ikke helt om der er en anden menu man skal vælge ved trådløse forbindelser, da jeg ikke lige sidder med en Windows-bærbar, men det burde nu nok kunne lykkes.
Avatar billede zag Nybegynder
14. juni 2007 - 11:25 #3
Jeg har før set en "computer til computer" netværk, på min liste over tilgængelige tråsløse netværk, når jeg har været forskellige steder, så tænkte på om man kunne få ens egen bærbar til at agere som en slags AP punkt eller om det kræver et bestemt type netværks kort