Avatar billede mik28 Seniormester
13. juni 2007 - 19:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde id'et og holde stryr på updates.

Hej,

Jeg laver en update af en tabel som har et felt som hedder status. Det er sådan at feltet som standard har værdien no. Når en bestemt ting er opfyldt, skal no ændres til yes

UPDATE MINTABEL SET status='yes' WHERE status='no'

Nu er det sådan at MINTABEL også indeholder et id felt som jeg gerne skulle bruge til at skrive ned i en relationstabel så jeg kan holde styr på hvad der er blevet updatet hvornår, altså sådan at jeg har mulighed for at se hvad den sidste update indeholdt. Hvordan gør jeg det??
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2007 - 01:39 #1
INSERT INTO historik SELECT id,NOW() FROM dintabel WHERE status='no'

UPDATE dintabel SET status='yes' WHERE status='no'
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:31 #2
OK ?
Avatar billede mik28 Seniormester
07. august 2007 - 23:36 #3
jepper