Avatar billede hangaard Nybegynder
13. juni 2007 - 15:35 Der er 4 kommentarer

Batchfil: Slet ældste fil i directory

Hej kloge hoveder!

Jeg laver dagligt en backup-fil, som jeg lægger i et bestemt directory.
Jeg vil kun have backup-filer for de sidste 14 dage.

Da jeg kører mit backup-script hver nat kunne dette også bruges til at slette den ældste fil.  Dvs. at sletningsdelen først skal tilføjes når der findes 14 filer i directoriet.

Det som jeg gerne vil have hjælp til er altså:
Hvad skal der stå i batchfilen for at få den ældste fil i "current directory" slettet?

På forhånd tak!

hangaard
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. juni 2007 - 17:43 #1
Hvis du vil slette den ældste fil ved at bruge en batchfil, kan du evt. hente noget inspiration her:
  • http://www.chebucto.ns.ca/~ak621/DOS/Bat-Adv3.html#OLD

Jeg har også set flg. code blive brugt:

    @echo off
    for /f %%a in ('dir *.* /b /a-d /o-d') do set Oldest=%%a
    echo Oldest=%oldest%

Husk at afprøve det først på en mappe/filer som ikke er vigtige, så du ikke kommer til at slette noget, som ikke skal slettes!

// Old-Faithful™
Avatar billede hangaard Nybegynder
25. juni 2007 - 15:26 #2
Tak for hjælpen!

Jeg har brugt den løsning du har skrevet direkte i dit svar - og den virker.
Jeg havde været forbi den side du linker til, men løsningen dér kræver at man har installeret noget som hedder XSET.
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. juni 2007 - 16:34 #3
Det var så lidt.

Mht. Xset tror jeg at det er noget som kan downloades, men har dog ikke prøvet det selv.
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2008 - 17:37 #4
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?

Se evt. http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar