Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. juni 2007 - 13:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

insert mange navne i database

Jeg har en liste med ca. 500 navne, som skal overføres til en database under feltet navn. Jeg bruger phpmyadmin og skal derfor uplaodes i en textfildump. Jeg ved det er noget med Insert into 'tabel' Values ('mogens'); men hvordan gøres det, når der skal indsættes mange og kun et navn pr. række?
Avatar billede fennec Nybegynder
13. juni 2007 - 13:09 #1
enten via en lang liste af inserts:
insert into dinTabel(navn) values('navn1')
insert into dinTabel(navn) values('navn2')
insert into dinTabel(navn) values('navn3')
...

Eller via multi values:
insert into dinTabel(navn) values('navn1'),('navn2'),('navn3')

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert.html
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. juni 2007 - 13:10 #2
3 muligheder.
1. Du körer filen (Hvis det er et filformat der genkendes)
2. Du sätter dem ind en og en
3. Du skriver et script der tager data og smider dem ind i basen
Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. juni 2007 - 14:09 #3
Når jeg kører nedenstående fil. så får jeg følgende meddelse:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''),('AAGS'),('ARR'),('AAHR'),('AAR'),('ASRK'),('AARK'),('ADSK'),('ARK'),('ALS'),' at line 1

insert into navne(navn) values('ABR'),(AAGR'),('AAGS'),('ARR'),('AAHR'),('AAR'),('ASRK'),('AARK'),('ADSK'),('ARK'),('ALS'),('AGR'),('ANDe'),('AORK'),('ARJ'),('ASR'),('AUGR'),('AOR'),('AUR'),('BARK'),('BAL'),('BAR'),('BED'),('BER'),('BELS'),('BIS'),('BIG'),('BRF'),('BHR'),('BOS'),('BLÅK'),('BLIS'),('BRIK'),('BOOR'),('BOR'),('BORK'),('BIF'),('BSR'),('BRA'),('BRAR'),('BBRI'),('BSF'),('BLR'),('BRO'),('BSRC'),('BROR'),('BDOR'),('BRI'),('BNR'),('BRRK'),('BYBR'),('BLK'),('BØRK'),('BKR'),('CSC'),('CRK'),('DBR'),('DAR'),('DRF'),('DARK'),('DVR'),('DARC'),('DIR'),('DHR'),('DRK'),('DOR'),('DSM'),('DRLR'),('EBR'),('ERK'),('EDR'),('EGR'),('EUR'),('ELM'),('EOR'),('ESP'),('FKR'),('FANØ'),('FORK'),('FRH'),('FJR'),('FHR'),('FRKS'),('FOR'),('FMR'),('FHSR'),('FRRK'),('FDR'),('FRK'),('FVR'),('FRI'),('FRYR'),('FRØ'),('FUKR'),('FYR'),('FAR'),('FØLR'),('GOR'),('GEK'),('GERF'),('GER'),('GJR'),('GERK'),('GLAR'),('GLK'),('GMR'),('GREV'),('GBR'),('GRRK'),('GRR4'),('GSR'),('GDR'),('GRK'),('GSPR'),('GRKF'),('HARI'),('HORC'),('HALS'),('HOKR'),('HHH'),('HARK'),('HAS'),('HKR'),('HERK'),('HGRK'),('HDR'),('HMR'),('HERI'),('HSK'),('HER'),('HERR'),('HES'),('HRB'),('HILL'),('HIS'),('HIRK'),('HIRI'),('HIR'),('HRV'),('HJOR'),('HJR'),('HORK'),('HORI'),('HOL'),('HLS'),('HHN'),('HGR'),('HOSK'),('HRK'),('HHR'),('HURK'),('HRR'),('HRS'),('HBR'),('HUR'),('HUSK'),('HVL'),('HVR'),('HYOR'),('HBRK'),('HJRK'),('HØRS'),('HØS'),('IRK'),('ISR'),('JKRK'),('JRK'),('JMR'),('JPSR'),('KARR'),('KBS'),('KAVI'),('KAR'),('KARI'),('KTR'),('KRIK'),('KER'),('KES'),('KIRI'),('KSR'),('KIR'),('KIRK'),('KOOR'),('KLR'),('KMK'),('KLØR'),('KDR'),('KOR'),('KRK'),('KÅR'),('KONG'),('KRT'),('KRI'),('KBK'),('KÆR'),('KÆGR'),('KØR'),('LAR'),('LARK'),('LSR'),('LRF'),('LOR'),('LØSR'),('LER'),('LERK'),('LIND'),('LHR'),('LSP'),('LRK'),('LUUK'),('LTR'),('LYRI'),('LØRI'),('LØR'),('LORK'),('LØRK'),('MMR'),('MLRK'),('MORK'),('MARK'),('MAK'),('MEJR'),('MER'),('MSRK'),('MIR'),('MBR'),('MFR'),('MHSR'),('MJR'),('MLR'),('MSR'),('MGR'),('MOR'),('MRR'),('MBRK'),('MØR'),('MRK'),('NOR'),('NRC'),('NEXØ'),('NIR'),('NOA'),('NAR'),('NBKR'),('NORD'),('NLR'),('NSR'),('NTR'),('NVR'),('NØR'),('NHR'),('NUR'),('NRK'),('NFRK'),('NSRK'),('NÆST'),('NBSR'),('NØRK'),('NØRD'),('NDRK'),('NÅR'),('ODR'),('OHR'),('ORKK'),('OMR'),('PRC'),('PMR'),('POLI'),('PSR'),('PIH'),('PÅR'),('RMR'),('RAR'),('RRKB'),('ROOR'),('RIBE'),('RKL'),('RIBS'),('RKVS'),('HHH3'),('RKA'),('RBK'),('EGE'),('REO'),('EPO'),('FAK'),('RIF'),('RDH'),('RHO'),('RHE'),('RKH'),('RKM'),('RIDO'),('RSL'),('RSR'),('RKS'),('RTG'),('RVV'),('RIV'),('RØH'),('RISK'),('RIRI'),('RKRR'),('RIK'),('RIR'),('RSR4'),('ROAR'),('ROM'),('RORK'),('ROR'),('RERK'),('RUR'),('RYR'),('RBH'),('RFH'),('RFS'),('RYS'),('RGR'),('RRAA'),('RØK'),('RSR6'),('SABR'),('SAR'),('SAS'),('SAK'),('SAM'),('SHR'),('SER'),('SERK'),('SIER'),('SIR'),('SIN'),('SJRK'),('SKR'),('SBR'),('SKRK'),('SJR'),('SRØ'),('SKHR'),('SKOV'),('SGR'),('SKOR'),('SBG'),('SKRI'),('SKÅR'),('SSRK'),('SKÆL'),('SOS'),('SOR'),('SKÆR'),('SLRK'),('SLR'),('SRF'),('SNYR'),('SRLA'),('SOLR'),('SSR'),('SPOR'),('SRKH'),('SPR'),('SAO'),('BOGØ'),('SPL'),('SRL'),('SPIP'),('SPS'),('SRKS'),('SPRS'),('STH'),('SPT'),('SIV'),('SKO'),('SØU'),('SRRK'),('STK'),('SLS'),('SRK'),('SBGR'),('STE'),('STAR'),('SBRK'),('STR'),('STBR'),('STRK'),('STØV'),('SDR'),('SUSÅ'),('SMIR'),('SVR'),('SVKR'),('SDS'),('SFR'),('SRR'),('SYK'),('SYRK'),('SVRK'),('SÅBY'),('SRI'),('SØG'),('SØR'),('SRA'),('SRS'),('SNR'),('TANR'),('TPRK'),('TEAM'),('THRK'),('TEB'),('THOR'),('THSR'),('TUR'),('THR'),('TRK'),('TJR'),('TBR'),('TMR'),('TMK'),('TLR'),('TUS'),('TNKR'),('TYL'),('TSR'),('TAR'),('TØR'),('TSP'),('TØRK'),('TURK'),('USR'),('URK'),('VARK'),('VAL'),('VDR'),('VAS'),('VEK'),('VERS'),('VJS'),('VRK'),('VOOR'),('VRCL'),('VBR'),('VER'),('VHRK'),('VNKR'),('VFR'),('VJR'),('VSR'),('VIR'),('VORK'),('VISK'),('VHM'),('RKV'),('VIRK'),('VIV'),('VOR'),('VKT'),('VOK'),('VOSK'),('VROR'),('VÆR'),('ÅSNR'),('ÅRF'),('ÅSRK'),('ÆSK'),('ÆNSR'),('ÆRR'),('ØOR'),('ØRSK'),('ØRK'),('ØHR'),('ØKR'),('ØRN'),('ØRSR'),('ØSK'),('ØGR'),('ØMKR'),('ØJR'),('ØLR'),('ØSR');
Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. juni 2007 - 14:12 #4
Jo, fandt fejlen.

Tak for hjælpen fennec. læg gerne svar.
Avatar billede fennec Nybegynder
13. juni 2007 - 15:18 #5
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. juni 2007 - 22:50 #6
vær'sgo'