Avatar billede spifferen Nybegynder
12. juni 2007 - 11:45 Der er 4 kommentarer

Simpel SQL

Hej alle,Jeg er temmelig noob på dette område, hvorfor jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Jeg har en db der holder styr på nogle ansatte med deres hardware og secureID token. Når jeg laver en raport og udtrækker hardware information sammen med secureId information for en ansat, får jeg kun informationen såfremt der ER en secureID token tildelt.
Det er ikke meningen... jeg vil selfølgelig bare have at felterne vedrørende token information er tomme, såfremt der ikke er tildelt en token, men hardware informationen skal stadig komme.

SQL fra Acces:
SELECT tblHardwareAssign.HardwareAssignID, tblHardwareVendor.VendorName, tblHardwareCategory.HardwareCategoryName, tblEmployees.Resigned, tblEmployees.MaerskID, [tblEmployees]![FirstName] & " " & [tblEmployees]![LastName] AS FullName, tblHardware.HardwareID, tblHardware.APMNo, tblHardware.SerialNo, tblHardware.TypeNo, tblHardwareVendor.VendorName, tblHardware.ModelName, tblHardware.BSCNo, tblHardwareCategory.HardwareCategoryName, tblHardware.Notes, tblHardware.MSWindowsVersion, tblHardware.MSOfficeVersion, tblLocation.LocationName, tblHardware.HardwareID, tblToken.TokenNo, tblToken.TokenID, tblToken.Expiration
FROM tblToken INNER JOIN (tblLocation INNER JOIN (tblHardwareVendor RIGHT JOIN ((tblHardwareCategory RIGHT JOIN tblHardware ON tblHardwareCategory.HardwareCategoryID = tblHardware.HardwareCategoryID) INNER JOIN ((tblEmployees INNER JOIN tblHardwareAssign ON tblEmployees.EmployeeID = tblHardwareAssign.EmployeeID) INNER JOIN tblTokenAssign ON tblEmployees.EmployeeID = tblTokenAssign.EmployeeID) ON tblHardware.HardwareID = tblHardwareAssign.HardwareID) ON tblHardwareVendor.VendorID = tblHardware.VendorID) ON tblLocation.LocationID = tblEmployees.LocationID) ON tblToken.TokenID = tblTokenAssign.TokenID;

Håber der er nogen som vil hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2007 - 11:47 #1
Generelt så markerer du relationen, højreklikker og vælger en af de 3 muligheder. Du vælger selvfølgelig den, som viser hele din hovedtabel!~)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
12. juni 2007 - 11:53 #2
Prøv at ændre disse linier:

tblEmployees.EmployeeID = tblTokenAssign.EmployeeID

tblToken.TokenID = tblTokenAssign.TokenID

Når du joiner vælger den jo netop de records hvor EmployeeID indgår i token tabellens EmployeeID felt.

Jeg er ikke sikker på at det er her fejlen ligger, men giv det et forsøg.

Vh Nicki
Avatar billede spifferen Nybegynder
12. juni 2007 - 11:57 #3
jeg fandt selv ud af, men du skal selvfølgelig have tak for din hjælp ;)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
15. juni 2007 - 10:33 #4
Det var så lidt.