Avatar billede vodkaboii Nybegynder
11. juni 2007 - 21:15 Der er 2 kommentarer

EXEC pdftk - how to

Jeg kunne godt tænke mig at få kørt commandoen
pdftk 1.pdf 2.pdf cat output combined.pdf
Jeg har prøvet lidt forskelligt og kan ikke få det til at fungere, hvordan "installere" jeg exe filen, hvis den altså skal det? PHP kører IKKE safemode, så det burde derfor på en eller anden måde være muligt at køre filen fra mit "testing/merge" dir ?

Lidt info
Alle ting ligger i testing/merge
index.php indeholder exec("./pdftk 1.pdf......") og exec ("pdftk ..") samt shell_exec("./pdftk...")
pdftk.exe ligger i testing/merge

Hvordan får jeg dette til at fungere? eller skal jeg have server admin til at gøre et eller andet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. juni 2007 - 21:42 #1
Har du mulighed for at eksekvere kommandoer?
Kan du f.eks. få denne kode til at virke:

<?php
echo '<pre>';

// Outputs all the result of shellcommand "ls", and returns
// the last output line into $last_line. Stores the return value
// of the shell command in $retval.
$last_line = system('ls', $retval);

// Printing additional info
echo '
</pre>
<hr />Last line of the output: ' . $last_line . '
<hr />Return value: ' . $retval;
?>

Kopieret fra: http://www.php.net/system
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
11. juni 2007 - 21:58 #2
Ja under exec hører der $output og noget $return_value, men jeg får intet i disse variabler :/ Det er som om den ikke kan finde programmet, jeg kan ikke finde ud af om det er stien der skal være anderledes eller det er noget med php og man skal "gøre så den vil exec dette program"