Avatar billede henriksp Nybegynder
11. juni 2007 - 17:48 Der er 8 kommentarer

Yes No Format

Jeg har lavet nedenstaadene Excel Macro der loeber igennem kollonnerne 1-100 og kigger efter i raekke 4 hvilken formattering kollonnen skal have.
Jeg kan ikke faa den til at vise Yes for -1 og No for 0. Jeg har allerede en custom formatting i Excel der hedder "Yes","No".
Hvem kan korrigere syntaxen saa den bliver rigtig, naar der staar Y/N i raekke 4?
Naar der staar Percentage virker det fint. MEN ".EntireColumn.NumberFormat = "Yes,No" er ikke korrekt!

Sub MakeColsPercentage()
    BeginCol = 1
    EndCol = 100
    ChkRow = 4

    For ColCnt = BeginCol To EndCol
        If Cells(ChkRow, ColCnt).Value = "Percentage" Then
            Cells(ChkRow, ColCnt).EntireColumn.NumberFormat = "0.0%":
            ElseIf Cells(ChkRow, ColCnt).Value = "Y/N" Then
          Cells(ChkRow, ColCnt).EntireColumn.NumberFormat = "Yes,No"

            Else
            Cells(ChkRow, ColCnt).EntireColumn.NumberFormat = General
        End If
    Next ColCnt
End Sub
Avatar billede kjulius Novice
11. juni 2007 - 22:23 #1
Måske sådan?

= ";Yes;No"
Avatar billede henriksp Nybegynder
12. juni 2007 - 10:12 #2
Cells(ChkRow, ColCnt).EntireColumn.NumberFormat = ";Yes;No"

Nej,ovenstaaende giver en runtime error.
Avatar billede kjulius Novice
13. juni 2007 - 00:07 #3
Cells(ChkRow, ColCnt).EntireColumn.NumberFormat = "[Red][>=0]""Nej"";[Green]""Ja"""

Jeg fandt løsningen på
http://www.mvps.org/dmcritchie/excel/formula.htm#GetFormat
som lister nogen eksempler på formateringsstrenge.
Avatar billede henriksp Nybegynder
13. juni 2007 - 11:15 #4
Cells(ChkRow, ColCnt).EntireColumn.NumberFormat = "[>=0]""No"";""Yes"""

Mange tak, ogsaa for linket, ovenstaeende er hvad jeg har brug for (uden farverne)
Avatar billede henriksp Nybegynder
13. juni 2007 - 14:07 #5
Cells(ChkRow, ColCnt).EntireColumn.NumberFormat = "[>=0]""No"";""Yes"""

Mange tak, ogsaa for linket, ovenstaeende er hvad jeg har brug for (uden farverne)
Avatar billede henriksp Nybegynder
13. juni 2007 - 14:07 #6
Laeg et svar
Avatar billede kjulius Novice
13. juni 2007 - 22:35 #7
Kommer her... :-)
Avatar billede kjulius Novice
02. august 2007 - 17:46 #8
Du skal lige at lukke spørgsmålet... :-)