Avatar billede prays Nybegynder
09. juni 2007 - 19:24 Der er 11 kommentarer

Indholdet af ekstern side

Hejsa eksperter,

Ville det være muligt at hente indholdet af en side, fra et bestemt popup vindue, for derefter at tjekke indholdet, og køre en funktion hvis indholdet ikke er som det skal være?

På forhånd tak!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. juni 2007 - 19:33 #1
Du kan hente indholdet af en side, ved at bruge file_get_contents($path), hvis server opsætningen tillader det.
Avatar billede prays Nybegynder
09. juni 2007 - 19:36 #2
Det ved jeg godt, men problemet er hvordan jeg kan hente det fra et popup vindue.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. juni 2007 - 19:36 #3
Ved at fodre den med stien til popup vinduet.
Avatar billede prays Nybegynder
09. juni 2007 - 19:41 #4
Hvis popup vinduet indeholder en ekstern side: http://www.xxx.dk kan jeg ikke se hvis der sker en individuel ændring i adressen, men kun en generel.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. juni 2007 - 19:43 #5
Jeg forstår ikke dit problem, kan du vise hvad du mener helt præcis?
Avatar billede prays Nybegynder
09. juni 2007 - 19:46 #6
Jeg har et system hvor en bruger kan trykke på et link, derved åbnes der er popupvindue på en ekstern side, hvor brugeren kan tilmelde sig f.eks. en konkurrence. Når han så har udført det, så ændres indholdet af popupvinduet, og det er dette jeg gerne vil have fat i. Jeg har prøvet med js, men der får man permission denied.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juni 2007 - 19:54 #7
Du kan ikke med Javascript aflæse noget i et vindue, der viser noget fra et andet domæne.
Avatar billede prays Nybegynder
09. juni 2007 - 19:56 #8
Det var egentlig også det jeg kom frem til ved at prøve det jo.. Så derfor prøver jeg at finde en anden løsning.
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. juni 2007 - 22:21 #9
Da php er et serverside script, har det intet med hvad der vises i et popup vindue.
Avatar billede mcardle Nybegynder
10. juni 2007 - 00:33 #10
Er det noget a´ la reklameblokker du vil have?

Den eneste måde jeg lige kan se det kan lade sig gøre på, er hvis man, ligesom hmortensen siger, ved hvad stien til popupvinduet er og det gør du ikke hvis den redirecter dig.

Hvis du kender popupvinduet er det noget a´la det her:

<?php

$lines = file("http://www.domain.dk/popupside.php");
foreach($lines as $line){
  $siden .= $line;
}

// Så har du hele siden i variablen $siden.
// Tjek hvad du vil og udskriv eller noget andet.

?>

// Mcardle
Avatar billede prays Nybegynder
10. juni 2007 - 10:10 #11
Det vil jo stadig kun hente det generelle indhold af siden, og ikke det aktuelle for hver bruger. Indholdet af siden skulle gerne hentes ud af enten et specefikt vindue, eller frame.