Avatar billede humanoid Nybegynder
08. juni 2007 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug tekst-variabler i celle til at summere celler i andre tabell

Hvis jeg har 2 tabeller.

Tabel1:
ID, Column
1, "Tabel2.Col1"
2, "Tabel2.Col2"

Tabel2:
ID, Col1, Col2
1,10,20
2,30,40

Er det så muligt dynamisk at summere på baggrund af indholdet i Tabel1.
Dvs.: SUM(Tabel1.Column)

Altså at convertere teksten i Tabel1.Column til kommandoen Tabel2.Col1

Så det i realiteten bliver SUM(Tabel2.Col1)

Jeg håber det er uddybning nok
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2007 - 13:02 #1
Den er giftig - du vil kombinere vaerdier fra en tabel med felter fra en anden tabel ?
Avatar billede humanoid Nybegynder
20. juni 2007 - 13:10 #2
Lige præcis, så jeg kan lave et dynamisk kald, jeger ikke klar over om det overhovedet kan lade sig gøre..... Det kan være der skal skrues op for pointene ?
Avatar billede humanoid Nybegynder
20. juni 2007 - 13:15 #3
Ja i realiteten er det at jeg vil ha´ et SQL-kald liggende i en celle og så hente det ind der hvor jeg skal bruge det.
Avatar billede humanoid Nybegynder
21. juni 2007 - 10:03 #4
Jeg har fundet løsningen ved at bruge concat, prepare og execute.

eks.:
SET @sql_str = CONCAT('SELECT * INTO OUTFILE "c:/',@table_name,'.bak"',' FROM database.',@table_name);
PREPARE str FROM @sql_str;
EXECUTE str;
Avatar billede humanoid Nybegynder
16. april 2008 - 12:55 #5
svar
Avatar billede humanoid Nybegynder
16. april 2008 - 12:56 #6
luk