Avatar billede mjayg Nybegynder
08. juni 2007 - 08:54 Der er 13 kommentarer

Smid billedURL i DB

Goddag derude :)

Jeg Har en masse billeder i en mappe. Jeg har derefter nogle ting man kan vælge og indsætte i Databasen. og dertil vil jeg gerne have en slags "Gennemse" hvor man kan trykke og se mappen med billeder og derefter vælgte et billede og det skal så være det billedets URL der bliver indsat i databasefeltet.

URL'en på billedet skal være ink efternavnet.. altså fx. jpg eller gif
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. juni 2007 - 12:25 #1
Du kan jo vise filerne via glob() og så sætte en checkbox ved hver fil på siden.
Og så er det ren database behandling bagefter! :o)
Avatar billede mjayg Nybegynder
11. juni 2007 - 09:30 #2
Jeg ønsker som beskrevet at man blot for en oversigt over mappen, derefter vælger et billede også tager den billedurl og smider ind
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. juni 2007 - 09:42 #3
Ja, det er netop også det jeg svarer på.
Avatar billede mjayg Nybegynder
11. juni 2007 - 10:30 #4
okay :) Men ved ik rigtig hva glob() er :) ? og hvordan det fungere så lidt svært for mig at fremstille noget udfra det der
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. juni 2007 - 10:38 #5
Avatar billede mjayg Nybegynder
12. juni 2007 - 10:34 #6
Er der ik en som har en simpel kode der går ind og browser for en mappe hvor man derefter kan selecte et billede ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. juni 2007 - 10:45 #7
Jo, men så skal du oprette spørgsmålet i opgaver.
Her spørger man til hjælp til noget kode.
Avatar billede mjayg Nybegynder
12. juni 2007 - 11:01 #8
Det er jo ikke en opgave altså. skal bare vide funktionen
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. juni 2007 - 11:23 #9
glob()
Avatar billede mjayg Nybegynder
12. juni 2007 - 11:55 #10
Det jo ik meget hjælp når jeg ikke ved hvordan funktionen skal sættes sammen med andet
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. juni 2007 - 12:21 #11
Jamen for fanden, har du ikke bare en lille smule mod på at prøve noget selv?

<?php
foreach (glob("*.*") as $filename) {
    echo basename($filename).' <input type="radio" name="image" value="'.basename($filename).'">'."\n";
}
?>
Avatar billede mjayg Nybegynder
12. juni 2007 - 12:36 #12
hmm. det jo ikke rigtig det jeg vil fremtil.. Søger en oversigt over mappen.. en speciel mappe.. altså når man trykker gennemse også skal man kunne vælge en fil også er det Kun filens navn der bliver valgt i stedet for hele stien
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. juni 2007 - 12:57 #13
Jamen så må du jo prøve at kode det selv.
Du er dårlig til at forklare dig.
Du gider ikke prøve at kode noget selv.
Du gør det sgu ikke nemt for os.