Avatar billede maude Nybegynder
07. juni 2007 - 18:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pop-up window

Jeg vil gerne lave en pop-up window, sådan et uden navigationsbar i toppen.

Vinduet skal indeholde nogle labels et billed og en luk-knap, altså ligne en web-form og åbnes ved et tryk på en imagebuttom.

Kan det laves uden javascript, er det den løsning jeg er interesseret i.

Jeg arbejder i C#, ASP.NET i Visual Studio.

Et par links til sider om emnet ville være perfekt. Jeg kan ikke selv finde noget, måske fordi det ikke hedder et pop-up window eller ......?
Avatar billede keysersoze Guru
07. juni 2007 - 18:29 #1
Javascript er eneste løsning da det skal foregå på klienten - asp.net foregår jo kun på serveren og kan ikke give ordre til klienten.

http://activedeveloper.dk/articles/275/
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
07. juni 2007 - 20:46 #2
Du kunne også bruge Ajax - f.eks. http://www.asp.net/learn/videos/view.aspx?tabid=63&id=85, da en del brugere har pop-up sat til false.

:-) karsten_larsen
Avatar billede maude Nybegynder
07. juni 2007 - 22:00 #3
karsten!
Ajax er det ikke en fodboldklub? Spøg til side. Jeg kender overhovedet intet til Ajax har kun hørt det nævnt.

Da jeg i øjeblikket skal nå det hele på den halve tid, bliver det nok ikke denne gang, men jeg vil kaste et blik på linket.

Pop-up kommer her kun på brugerens foranledning og desuden er det en teoretisk opgave, så det går nok.

Tak for inputtet.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
07. juni 2007 - 22:51 #4
maude -> Okay - det er ellers meget let at gå til - pøj pøj med opgaven

:-) karsten_larsen
Avatar billede maude Nybegynder
08. juni 2007 - 17:52 #5
karsten -> kiggede lige filmen om Ajax og det ser godt ud, men desværre har jeg ikke det værktøj stillet til rådighed.

keysersoze -> dit link var også ganske hjælpfuldt men jeg kan ikke helt finde ud af at få det tilføjet min kode.

Den side jeg skal aktivere pop-up vinduet fra ser sådan ud:

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Resultat.aspx.cs" Inherits="Resultat" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
    <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False"  OnDataBinding="Gridview1OnDataBinding">

<Columns>
<asp:BoundField DataField="Title" HeaderText="Titel" ReadOnly="True" SortExpression="Title" >
  <ItemStyle Width="40%" />
  <HeaderStyle HorizontalAlign="Left" />
</asp:BoundField>
<asp:ButtonField ButtonType="Image" CommandName="Info" ImageUrl="~/Images/info.gif" Text="Info" CausesValidation="True" >
  <ItemStyle Width="3%" />
</asp:ButtonField>
</Columns>

  </asp:GridView>
</asp:Content>

Info skal åbne det nye vindue, men hvor placere jeg javascript koden der er jo ingen <head> og hvordan får jeg pop-up aktiveret fra min info-knap.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. juni 2007 - 21:57 #6
maude -> det er ganske gratis og kan lægges ind i VS i løbet af 10 minutter. http://ajax.asp.net/default.aspx?tabid=47. Der findes også video som viser hvordan.

:-) karsten_larsen
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2007 - 23:54 #7
du _kan_ godt placere javascript-koden et andet sted end head - head er bare det rigtige sted at gøre det. Men du kan fra din codebehind-fil sagtens tilføje js til din head - mener metoden hedder RegisterStartupScript, som ligger på page-objektet.
Avatar billede maude Nybegynder
09. juni 2007 - 18:04 #8
Jeg er kommet til at tænke over om det er smart løsning med et pop-up window.

I vinduet skal vises et billed som er afhængig af hvilken række i gridview der vælges. På det tidspunkt brugeren trykker er kun navne på billedet kendt. For at finde billedet skal jeg vel over serveren eller....?
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2007 - 18:15 #9
Åbner du et nyt vindue, vil du som hovedregel hente indholdet fra serveren (men det er dog muligt at fylde det ind med document.write() !-)

-- hvis du kender billedets navn, kan du faktisk åbne det direkte i et nyt browser-vindue, som dog vil få brugerens default-størrelse og alle almindelige properties slået til, hvis du ikke bruger javascript ...

<a href="mitNyeBilledeRow23.png" target="_blank">noget</a>
Avatar billede maude Nybegynder
09. juni 2007 - 22:20 #10
Tak for alt inputtet

Jeg valgte at lave det som en almindelig side denne gang. Hvis jeg får tid kan jeg jo ændre det, eller kommer der nok en anden gang.

Smid et svar så deler jeg lidt point ud. Hmm.. det burde være sådan at man kunne forhøje pointantallet når man finder ud af at et let spørgsmål slet ikke er så let.
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2007 - 10:41 #11
her i hvert fald et svar :)
Avatar billede roenving Novice
10. juni 2007 - 15:47 #12
-- og du kan sagtens forhøje point-tallet, for uden til venstre findes der under Funktioner et punkt, der hedder Afsæt flere point !-)
Avatar billede maude Nybegynder
11. juni 2007 - 10:01 #13
roenving -> hey, det må straks afprøves. Smider du ikke lige et svar, så kan du få point for tippet.

Så kan jeg øve mig inden det gælder for alvor ;)
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2007 - 00:46 #14
Nej tak, ellers tak, men du kan jo sagtens teste det, f.eks. ved at opgradere til et medium eller svært spørgsmål !o]

-- spørgsmål og svar om Ekspertens funktion er pr. kotume gratis, så Nej Tak !-)