Avatar billede tik Nybegynder
07. juni 2007 - 15:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Beskæring i Photoshop!

Hej!
Jeg har lavet noget grafik i Photoshop som så skal trykkes.. Efter at have lavet den om til en pdf fil og sendt afsted til trykkeren får jeg denne besked:

"kan du lave den med beskæring! det vil sige at på alle 4 sider skal du lige lave så der går ca 3 mm billede baggrund mm med ud over! når du så laver en pdf kan du sikkert få den til at lave skæremærker automatisk"

Har hørt at man skal lave beskæring, men må indrømme at jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak!
Avatar billede hcma Novice
07. juni 2007 - 15:30 #1
du laver en overstørrelse, så der kan skæres 3 mm af.
altså:
1: lav din grafik i en 3 mm overstørrelse på alle 4 sider (forøg baggrunden)
2: Files -> Print with preview -> sæt mærke i Bleed og skriv 3 mm i boksen som popper op.  Sæt så også mærke i Crop Marks (Center, Corner eller begge)
3: og så går du ellers bare videre helt normalt
Avatar billede tik Nybegynder
07. juni 2007 - 15:35 #2
@Hcma, hvis jeg sender filen til dig har du så mulighed for at gøre det for mig?
Avatar billede hcma Novice
07. juni 2007 - 15:47 #3
desværre ikke, da jeg har problemer med mit pdf-program
Avatar billede tik Nybegynder
07. juni 2007 - 15:48 #4
okay har prøvet, men tror ikke jeg gør det rigtigt.. har ændret image size med 6mm både i højden og breden, derefter vælger jeg bleed width 3mm.. men så nemt er det vel ikke?
Avatar billede passiflora Juniormester
07. juni 2007 - 15:49 #5
Hvis det er ... kan jeg ... post@sb-online.dk
Avatar billede tik Nybegynder
07. juni 2007 - 16:08 #6
cool.. er igang med at sende til dig.. filen fylder 12mb, så du har den nok om 10-15min!
Avatar billede tik Nybegynder
08. juni 2007 - 11:35 #7
Nu har jeg vist endelig fundet ud af det.. HCMA og Passiflora smid et svar så kan i dele point'ene :)
Avatar billede hcma Novice
08. juni 2007 - 11:46 #8
svar :o)
Avatar billede passiflora Juniormester
08. juni 2007 - 11:54 #9
Også et svar

Tak