Fordelen ved at bruge #If DEBUG Then i stedet for Debugger.IsAttached er, at når programmet kompileres i Release mode, ligger der ikke en debug-restkode:
#If DEBUG Then 'kode her kommer ikke med i release udgave. #Else 'kode her kommer med i release udgave. #End If
En anden ulempe ved Debugger.IsAttached er, at hvis du kører programmet i Debug mode, men UDEN debugger, vil a1's kode ikke virke (dvs. hvis du kører programmet med Ctrl+F5).
Da det virker hos mig, og hos de andre, som har foreslået denne løsning, må du gøre noget galt. Derfor vil jeg gerne vide helt nøjagtigt hvilken fejlmeddelelse du får, dvs. den tekst der følger med..
Lad mig omformulere; a1's kode fungerer selvfølgelig 100% korrekt - uden ulemper, men den er bare beregnet til en lidt anden situation, end den du efterspørger.
Strengt taget er debugger.isattached ikke korrekt i forhold til det du spørger om. Den tjekker nemlig om der er koblet en debugger på dit program mens du køre det. Dette har imidlertid ikke direkte noget at gøre med om du kompilere som DEBUG eller RELEASE:
Du kan sagtens debugge på noget du har kompileret som RELEASE, og du har ikke automatisk en debugger koblet på selvom du kompilere som DEBUG.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er for en exception du får med #If koden? Kan du give os et kode eksempel?
Nej nielle du har ret. Det kan jeg godt se, jeg har prøvet det på 2 forskellige maskiner. 1) På vores server her er der ingen Debugger og den får den ønskede sti. 2) På min udviklings maskine, her returnerer den samme sti ved debug og release.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.