Avatar billede kennovs Nybegynder
06. juni 2007 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside i html til php

Hej Eksperten!

Jeg er igang med at lave en ganske simpel internetside, i html.. men jeg har ladt mig fortælle jeg skal lave det i php, hvis jeg vil have en gæstebog og-eller et debat forum, er dette korrekt??

Eller har jeg mulighed for at beholde mit html, og hvad skal jeg gøre med gæstebogen??

Hvordan kodes hjemmesiden om til php i stedet for html??

Håber i kan hjælpe!

Kenneth
Avatar billede mrandersdk Nybegynder
06. juni 2007 - 17:18 #1
php og html arbejder sammen, så du skal som sådan ikke rigtigt ændre så meget, andede end at du skal være sikker på dit webhotel kan køre php, og så ændre filnavnet fra html til php.

Det sværeste for dig er nok at lære at kode php, du kan evt kigge lidt på

http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/php

eller

http://www.w3schools.com/php/default.asp
Avatar billede kennovs Nybegynder
06. juni 2007 - 17:26 #2
Det vil sige, jeg laver min hjemeside færdig i html, og når den så skal ligges ud på mit webhotel, omdøber jeg filerne til php, istedet for html, er dette korrekt forstået?

Kenneth
Avatar billede zurekk Nybegynder
06. juni 2007 - 17:32 #3
Du skal lærer at kode PHP.

www.php.net
http://www.w3schools.com/php/default.asp

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

Kort fortalt, så skal PHP'en lave HTML'en :)

Jeg kan anbefale ovenstående links, til hurtigt at lære php.
Avatar billede roenving Novice
08. juni 2007 - 12:16 #4
1. Du opbygger din side i html, så den ser ud, som du godt vil have det ...

2. Du finder ud af, hvordan du får lavet din gæstebog (et godt bud er php med en database, som kan køre på din udbuders server, men du kan også implementere den i en iframe fra et site, der har det specielle tilbud !-)

3. Skal du selv lave det med php, indsætter du det relevante php-script i siden på det sted, hvor indlæg og link til gæstebog udskrives og links til at tilføje nye indlæg i forums og nye entries i gæstebogen.

-- de sider skal så (i det omfang, der skal ske en databehanding via php !-) navngives med .php ...

-- men det behøver ikke at være vildt omfattende, for stort set hele html-koden behøver ikke at runde php-behandlingen, den skal bare udskrives helt normalt:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

<!-- Hele din normale html-kode inkl. head- og body-tags, indtil du kommer til det sted, hvor der skal udskrives fra databasen -->

<?php

/* Åbn databasen og slå det antal indlæg op, du vil */

/* Udskriv dem med en løkke vha. f.eks. print() */

?>

<!-- Resten af din html-kode -->

</html>
Avatar billede kennovs Nybegynder
09. juni 2007 - 10:12 #5
Mange tak for jeres kommentar, er igang med at se om det lykkedes, vender tilbage om et par dage, for at se om det virker, eller jeg skal bruge mere hjælp!!

Keneth
Avatar billede kennovs Nybegynder
05. august 2010 - 15:49 #6
lukket