Avatar billede d.kryger Praktikant
06. juni 2007 - 15:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vise at upload er igang

Hej eksperter.

Findes der eller kan man ikke lave et script, som skriver "Upload er igang - vent venligst", når man har klikket på en submit-knap?

Knappen ser sådan ud: <input name='Upload billede' type='submit' value='UPLOAD BILLEDE' class='input_knap' style='width: 124px;'>
Formen ser sådan ud: <form action='upload_billede.php' method='post' enctype='multipart/form-data'>

Kan nogen hjælpe?

P.S. I må godt vise hvordan man evt. kan sætte et billede ind efter teksten (så jeg kunne lave tre . som også viser at siden er igang).
Avatar billede terkel-g Nybegynder
06. juni 2007 - 15:24 #1
Du skal bruge Ajax, men det kan jeg desværre ikke.
Her kan du hente fede gif billeder der viser siden arbejder:
http://www.ajaxload.info/
Avatar billede d.kryger Praktikant
06. juni 2007 - 15:41 #2
Kan man ikke lave det med Javascrípt? Det er ikke så meget billedet jeg har brug for, men koden til at få det skrevet, når der bliver submittet!
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2007 - 00:30 #3
Et javascript afvikles jo i browseren, mens det kun er serveren, der ved, hvornår upload er færdig ...

-- men som terkel-g skriver, kan du jo lave noget ajax, der spørger serveren, om upload er færdig !-)

AJAX: Asynkron Javascript og(And) Xml
Avatar billede d.kryger Praktikant
07. juni 2007 - 08:13 #4
OK, det lyder svært... Kan nogen hjælpe?
Avatar billede majbom Novice
07. juni 2007 - 08:22 #5
hvis du bare vil have at der skal stå noget et sted, når man har trykket på knappen, kan du jo nøjes med at lave noget javascript a la:

<input name='Upload billede' type='submit' value='UPLOAD BILLEDE' class='input_knap' style='width: 124px;' onClick="document.getElemenById('upload-text').innerHTML = Upload igang - vent venligst;">
<div id="upload-text"></div>

ved ikke om det vil virke med onclick, når det er en submit knap?
var bare en ide jeg lige fik :)
Avatar billede d.kryger Praktikant
07. juni 2007 - 08:47 #6
Det var også noget i den stil jeg var ude efter. Den kommer desværre blot med et script fejl hvor den skriver at tegnet ";" var ventet. Og når man trykker på knappen så kommer der ikke noget frem. Kan det løses?
Avatar billede majbom Novice
07. juni 2007 - 09:34 #7
hmm ved jeg ikke, er ikke nogen haj til det.
men tror da der er et par fejl i mit eksempel

<input name='Upload billede' type='submit' value='UPLOAD BILLEDE' class='input_knap' style='width: 124px;' onClick="document.getElementById('upload-text').innerHTML='Upload igang - vent venligst';">

prøv lige den i stedet
Avatar billede majbom Novice
07. juni 2007 - 11:07 #8
prøv evt at ændre det, så du fjerner
onClick="document.getElementById('upload-text').innerHTML='Upload igang - vent venligst';"
fra din knap
og sætter
onSubmit="document.getElementById('upload-text').innerHTML='Upload igang - vent venligst';"
ind i dit <form> tag...
Avatar billede majbom Novice
07. juni 2007 - 11:12 #9
der er den her:
http://www.devpro.it/upload_progress/
den ser ikke så langhåret ud... :)
Avatar billede d.kryger Praktikant
07. juni 2007 - 12:21 #10
Jep, så virker det... med onSubmit... Læg et svar og du får point.
Avatar billede majbom Novice
07. juni 2007 - 12:25 #11
velbekomme