Avatar billede vholt Nybegynder
06. juni 2007 - 13:56 Der er 5 kommentarer

Admin side sikkerhed

Endnu et lille spørgsmål til mit nyligt fremstillede login system :-D

Det er muligt at komme til admin siden ved at skrive admin_index.php direkte i adresselinien. Jeg har hørt at man kan tjekke om session er startet og hvis ikke lave en redirect. Noget lignende dette:

if (!isset($_SESSION['username']))
{header('location:index.php'); }

Dette virker dog ikke og jeg får en 'headers already sent' fejl. Hvad gør jeg forkert her?
Avatar billede leif Seniormester
06. juni 2007 - 14:04 #1
Det er fordi du skriver et eller andet til skærmen før den kode
Avatar billede j4k0b Nybegynder
06. juni 2007 - 16:14 #2
Headers skal altid udskrives før alt andet html, dvs. cookies, sessions osv. skal defineres før du bruger print() første gang.

Husk at bruge session_start() før du arbejder med sessions.
Avatar billede vholt Nybegynder
06. juni 2007 - 17:28 #3
Tak for svar. Hvordan skal jeg redirecte uden at bruge header?
Avatar billede morhan Novice
06. juni 2007 - 18:14 #4
jeg ville bare bruge die("error");
hvis man ikke kommer til side ved et uheld
Avatar billede vholt Nybegynder
06. juni 2007 - 20:28 #5
Ah ja det virker lidt bedre. Nu er problemet at beskeden "error" også kommer når man forsøger at logge korrekt ind..