Avatar billede jean01ad Praktikant
06. juni 2007 - 13:17 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

VBA - tomme celler

Jeg har et regneark, hvor jeg i kolonne A,B og C får indskrevet data ved hjælp af en macro. Indskriftsområdet start i "A34". Makroen fungere dog ikke helt efter hensigten, da jeg ikke kan få den til at finde den næste tomme række, og skrive de ønskede data der.

mit problem er altså, at jeg ikke kan finde den næste tomme række. Indtilvidere har jeg brugt current.region. Men når der står noget ved siden af kolonne c. så fungere den ikke.

Derfor hvis nogen kan fortælle mig en lille bid kode, hvor jeg kan gå til næste tomme celle i eksempelvis kolonne A. Det skal naturligvis være efter "a34".

På forhånd tak
Avatar billede andersknudsen Nybegynder
06. juni 2007 - 13:35 #1
Denne kode vælger den næste tomme celle:

Range("a34").End(xlDown).End(xlUp).Offset(1).Select
Avatar billede excelent Ekspert
06. juni 2007 - 20:07 #2
Aktiverer den første tomme celle i kolonne A i området A34:A1000

Sub FinTom()
Range("A34:A1000").Find(Empty, LookIn:=xlValues).Select
End Sub
Avatar billede jean01ad Praktikant
07. juni 2007 - 08:08 #3
Hejsa..

Tusind tak for hjælpen begge to.

Af en eller årsag så virker din kode ikke andersknudsen. Jeg har faktisk selv prøvet noget lignende, og den finder sjovt nok ikke de tomme værdier. Når jeg prøver dit forslag så stiller den sig "A33" og overskriver de tre linjer på tale...Det er ikke så godt :-)

Excelent, dit forslag virker tilgengæld - det er storartet.

Jeg har spurgt et par gange herinde, men jeg mangler stadig at få svar - hvad er den gode pointfordeling, når flere har svaret...Giver man for indsats, eller for det brugte svar?
Avatar billede excelent Ekspert
07. juni 2007 - 09:32 #4
Ved ikke om der er faste regler for det, men min personlige mening:
Først og fremmest for det rigtige svar (som anvendes)
2 eller flere rigtige svar - først til mølle el. 60/40 el. 50/50 deling