Avatar billede kicker Nybegynder
06. juni 2007 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Javascript link

Hejsa.

Jeg jeg have den mest simple kode i javascript, men kan alligevel ikke finde den...

Javascript koden skal åbne et pop-up vindue i en bestemt størelse:
java script:popupwindow('anmeld_info.php','vindue','width=400,height=190,resizable=0,scrollbars=0');

Jeg har prøvet koden:

<a href="#" onclick="java script:popupwindow('anmeld_info.php','vindue','width=400,height=190,resizable=0,scrollbars=0')">

Den virkede ikke, så prøvede jeg en masse andre som heller ikke virkede...

Det er en helt simpel tekst, som skal åbnes i linket, så jeg kan ikke bruge koden man bruger til at åbne en vindue via. en knap...
Det skal være via. en helt almindelig tekst

Så håber nogle kan nogle finde koden til mig
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2007 - 14:10 #1
<ole>

<a href="#" onclick="window.open('anmeld_info.php','vindue','width=400,height=190,resizable=0,scrollbars=0');return false">LINK</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2007 - 00:15 #2
-- og den lidt mere fede, som også virker, hvis javascript af en eller anden grund er slået fra (dog uden størrelsen !-)

<a href="anmeld_info.php" target="_blank" onclick="window.open(this.href,'vindue','width=400,height=190,resizable=0');return false;">LINK</a>
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2007 - 12:46 #3
- sæ'fø'li  ;o)
Avatar billede windcape Praktikant
10. juni 2007 - 09:00 #4
og udgaven til IE6+, som ikke laver en træls #

<span style="cursor: pointer; text-decoration: underline;" onclick="window.open('anmeld_info.php','vindue','width=400,height=190,resizable=0,scrollbars=0');return false">LINK</span>
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2007 - 12:36 #5
- men som ikke bliver indekseret af søgemaskiner - og mangler sund logik  :)

Jeg kan dog ikke se, hvilke 'trælse' havelåger (06/06-2007 14:10:36) skulle bidrage med  =)
Avatar billede lestrata Nybegynder
12. juni 2007 - 11:12 #6
Man kan vel også gøre sådan her
<script>
function openMyWindow(){
window.open('anmeld_info.php','vindue','width=400,height=190,resizable=0,scrollbars=0');
}
</script>

<a href="java script:openMyWindow()">Åben vinduet</a>
Avatar billede olebole Juniormester
13. juni 2007 - 13:13 #7
Man kan gøre en bunke forskellige ting - men de er ikke lige fornuftige. Det klart bedste forslag, der er kommet i denne tråd, er roenvings. Brug det ... du kan kun finde på dårligere løsninger  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
13. juni 2007 - 13:15 #8
- men du kan selvfølgelig godt gøre det med en central funktion:

<script type="text/JavaScript">
function openMyWindow(sHref){
    window.open(sHref,'vindue','width=400,height=190,resizable=0,scrollbars=0');
}
</script>

<a href="http://www.eksperten.dk/spm/781924" onclick="openMyWindow(this.href);return false">LINK</a>
Avatar billede kicker Nybegynder
08. august 2007 - 23:48 #9
Er lidt sent på den, men olebole smider du et svar?
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2007 - 23:53 #10
Gerne ... hellere sent end aldrig  ;o)
Avatar billede kicker Nybegynder
08. august 2007 - 23:58 #11
Takke, havde helt glemt dig :P