Avatar billede flumse Nybegynder
06. juni 2007 - 09:45 Der er 5 kommentarer

Blå skærm efter update fra sp1 til sp2

Den blå skærm indholder oplysninger om bl.a : hvis det er første gang du ser denne skærm kør da producent diagnoticerings værktøjet (er prøvet)check evt. skærmkort (er gjort) og fjerne nye driver og eller hardware.
Den henter ca. 61 opdateringer fra update. Pcén er købt brugt og styresystem er originalt.
Dell med xp.pro
2.2 ghz
256 ram
kører rigtig godt med sp1.
Jeg kan starte i fejsikret tilstand og genoprette til før opdateringerne og så kører den fint igen. Men vi bør vel have sp2.
er der nogle løsnings forslag?
06. juni 2007 - 11:04 #1
... måske _kan_ der være Uønskede elementer på dit system som får SP2 til at 'brække sig' ?
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
06. juni 2007 - 11:07 #2
Havde selv samme problem. Løste det ved at opsatere bios
Avatar billede mob93761 Nybegynder
06. juni 2007 - 11:07 #3
Nu ved jeg ikke hvordan du opdaterer din windows, men du burde gøre det med en "ren" installation af windows. Hermed mener jeg at der ikke må være installeret programmer og overflødige drivere.

Kast evt. blikket på denne side ( http://support.microsoft.com/kb/885627/da ) og find selv ud af om din processor er af den omtalte slags der kan give problemer ved en opdatering.
Avatar billede flumse Nybegynder
06. juni 2007 - 12:04 #4
jeg har instaleret xp med sp1 og virus programmet avg, intet andet
og derefter kørt update. jeg er ved at linket til ms support der er noget der ligner en løsning og det er jeg igang med nu, da opdatering af bios er nyt for mig venter jeg lige lidt med det. vender tilbage og foreløbig tak
Avatar billede hcma Novice
06. juni 2007 - 12:54 #5
for lige at blive helt sikker:
1: fik du installeret SP2  INDEN du gik på nettet ?
2: hvis nej:  fik du scannet for vira + spyware inden install af sp2 ?