Avatar billede gurly Praktikant
06. juni 2007 - 03:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mac bruger søges til afprøvning af side

Hvis man på en Mac os x  har instaleret windows media player 9
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e974157-5031-4ac6-840a-6e07547b6aeb&displaylang=en
Virker den tv player så der er på siden
http://www.aelling.lir.dk/public
og med hvilken brovser firefox/safari ?

på download siden hvor man kan downloade tv playeren som program
http://www.aelling.lir.dk/public/Download-tv.htm
programmet er af typen "html executable, IE kompatibelt"
det bruger internet explorer minst version 4  som browser og windows media player som "plugin"
derfor skulle en mac som har instaleret internet explorer 5.2.3
http://www.download.com/Internet-Explorer/3000-2143_4-10209078.html?tag=lst-0-1
og windows media player version 9
kunne bruge programmet på en mac
sådan i teorien altså, men virker det ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. juni 2007 - 08:36 #1
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. juni 2007 - 08:38 #2
Sørg for at gemme en kopi af din installationsfil til IE 5.2.3
-den skulle efter sigende forsvinde som download-mulig fra nettet!
Avatar billede gurly Praktikant
07. juni 2007 - 18:15 #3
aeblenet > > >
du svare ikke på det jeg spørger om.

du skriver > > Jeg kan ikke hjælpe dig, da min iMac (spritny Intel) gør det samme.
øøø gør hvad ? jeg har IKKE en mac

de sider jeg linker til er min hjemmeside, og så spørger jeg om en mac bruger vil afprøve det.

du skriver ikke engang om du har kigget på min side !

spørgsmålet var >

virker tv playeren på denne side på en MAC ?
http://www.aelling.lir.dk/public
hvis altså mac´en har instaleret windows media player
til mac
som kan downloades fra
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e974157-5031-4ac6-840a-6e07547b6aeb&displaylang=en
og så enten med firefox eller safari som brovser, virker det ? ? ?

og som tillæg spørger jeg så >
på download siden hvor man kan downloade tv playeren som program
http://www.aelling.lir.dk/public/Download-tv.htm
programmet er af typen "html executable, IE kompatibelt"
det bruger internet explorer minst version 4  som browser og windows media player som "plugin"
derfor skulle en mac som har instaleret internet explorer 5.2.3
http://www.download.com/Internet-Explorer/3000-2143_4-10209078.html?tag=lst-0-1
og windows media player version 9
kunne bruge programmet på en mac
sådan i teorien altså, men virker det ?
jeg er siden blevet opmærksom på at det sidste her med programmet nok ikke lader sig gøre, fordi en mac kan vist ikke køre en exe fil vel ?

så spørgsmålet går primært på om webplayeren kan virke på en mac
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. juni 2007 - 20:58 #4
Nå for katten.

Enkelte stationer fungerer fint og i god kvalitet.
-min Safari browser (nyeste version) spørger om jeg vil forsøge at se streamet TV via WMP.
Det klikker jeg OK til og så viser den fint bl.a. Voice og den øverst Kids TV station.

Mange af de forsøger slet aldrig at buffe streamet.

Hjælper det noget ?
Avatar billede gurly Praktikant
08. juni 2007 - 01:52 #5
kan du se bare en kanal, så burde du kunne se dem alle, hvis din internet forbindelse er hurtig nok altså, helst 1024kb men for enkelte stationer op mod 2056kb

hvor hurtig forbindelse har du ?

med hensyn til tv playeren vi har lavet som et program man kan downloade,så virker det som det skal på en windows pc, og i teorien behøver det bare at der er en internet explorer minst version 4 på maskinen, og at den har windows media player minst version 9.

men jeg er en del i tvivl om man kan bruge det på en MAC, for kan en MAC overhovedet køre en EXE program fil ?
Ved du det ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. juni 2007 - 07:46 #6
Internet Explorer 5.2.3 - Fungerer ikke. Vil ikke acceptere Flash PPC PLUGIN
Camino 0.8.2 - Fungerer ikke. Vil ikke godkende Flash PPC PLUGIN
Safari 2.0.4 - Fungerer perfekt. Viser korrekt; vælg kategori og akitverer herefter selv kanaler i dialogen til højre herfor.

Det er næsten umuligt at sige hvorfor nogle af kanalerne ikke gider streame, men jeg tror det er fordi dit site er skrevet til PC.
-hvis du redigerer dit site i Adobe GoLive CS, plejer den at kunne optimere til alle browsere og UNIX, Linux, PC & Mac.
-hvis du koder sitet i PHP plejer det også at hjælpe.

Vi Mac-brugere har lært at leve med de små skønhedsfejl nettet giver os ind imellem.
-der er næsten altid et alternativ udi browser-verdenen . . .

Med andre ord. Dit site fungerer fint på Mac.
-skriv dog måske at Safari (nyeste version er at anbefale)

Ser det ud som om jeg forstod dit spm nu ?
Avatar billede gurly Praktikant
08. juni 2007 - 15:09 #7
ok, safari er bedst altså

optimere playeren (Adobe GoLive CS) >
playeren består jo faktisk udelukne af en del javascript,
der er ikke lige til at optimere til det ene eller andet,
de er som de er.

da playeren køre med WMP som "plugin" vil den aldrig kunne virke
på linux osv, fordi der findes ingen windows media player til dem.

jeg vil nu mene at kan du se en kanal, så kan du se dem alle, nogen af dem er dog nede ind i mellem, måske du lige er stødt på et par af dem.

nogen af dem streamer TCP og nogen HTTP,
dette skal din mediaplayer være indstillet til, du kan når playeren køre, højreklikke på billedet, og i menuen der åbner vælge "indstillinger" og i vinduet der så åbner klikke øverst på "netværk"  og så sætte kryds i både "http"  og  "tcp"
og så klikke på anvend.

eller man kan indstille det direkte i sim vindows media player, da det jo er den som køre som plugin.

angående Flash PPC PLUGIN
underligt for playeren køre jo ikke flash,
er det flash "fjernsynet" på forsiden du ikke kan få til at køre ?
(det er jo en SWF som bare virker som link til at åbne playeren)
så kan det jo være fordi at hver gang du har instaleret en ny browser, så skal du åbne den nye browser og så gå til macromedia/adobe´s hjemmeside og instalere flash.
en flash instalation virker kun i en brovser, så der skal instaleres flash i alle browsere.

ja du forstod spørgsmålet c",)

men du svarede stadig ikke på >>>>>>>>>>>
Avatar billede gurly Praktikant
08. juni 2007 - 15:11 #8
bare din mening om du TROR at det kan lade sig gøre, eller du ikke tror det >>>

på download siden hvor man kan downloade tv playeren som program
http://www.aelling.lir.dk/public/Download-tv.htm
programmet er af typen "html executable, IE kompatibelt"
det bruger internet explorer minst version 4  som browser og windows media player som "plugin"
derfor skulle en mac som har instaleret internet explorer 5.2.3
http://www.download.com/Internet-Explorer/3000-2143_4-10209078.html?tag=lst-0-1
og windows media player version 9
kunne bruge programmet på en mac
sådan i teorien altså, men virker det ?
jeg er siden blevet opmærksom på at det sidste her med programmet nok ikke lader sig gøre, fordi en mac kan vist ikke køre en exe fil vel ? eller kan den ? ? ?
Avatar billede gurly Praktikant
08. juni 2007 - 15:25 #9
PS
har du aldrig afprøvet firefox som browser, jeg kan se at dr.dk anbefaler den
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207113838.htm
de skriver så følgende >

Browsere:
Safari 2.0 eller nyere
• Fuld funktionalitet, dog vises standardknapper fra medieafspiller.
Hent nyeste version af Safari
Firefox 1.5 eller nyere
• Fuld funktionalitet, dog vises standardknapper fra medieafspiller
Hent nyeste version af Firefox

vil det sige at du på playeren kan se nogle "defaulte" betjenings knapper på playeren ?  altså ud over den "play" og "stop" knap som jeg har lavet oppe til venstre for kategori listen.  ? ? ?