Avatar billede maude Nybegynder
05. juni 2007 - 23:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eval i asp:templateField i GridView

Jeg har følgende kode:

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" Width="100%" AllowPaging="True" BackColor="#E0E0E0" GridLines="Horizontal" PageSize="14" OnPageIndexChanging="bladre_click" OnRowCommand="knap_click">
  <Columns>
      <asp:TemplateField HeaderText="Pris i kr">
        <ItemTemplate>
            <asp:Label ID="Pris" runat="server" Text='<%# Eval("Price","{0:C}") %>' />
        </ItemTemplate>
      </asp:TemplateField>
  </Columns>
</asp:GridView>

Price kommer fra DB og er en int med prisen i ører. Hvordan får jeg lavet den om til en passende type og /100 for at komme til kr før den vises?

Kan jeg undgå kr foran beløbet når jeg anvender C(currency)?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. juni 2007 - 10:31 #1
Jeg tror ikke at det kan lade sig gøre med C.
Men du kan lave en metode i code bethind
protected string ReturnMoney(object price)
{
Decimal d = Decimal.Parse(price.ToString();
d = d / 100;
        return String.Format("{0:0.00}", d) + " " + System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture.NumberFormat.CurrencySymbol;
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. juni 2007 - 10:34 #2
Noget i den stil:
<asp:Label ID="Pris" runat="server" Text='<%# ReturnMoney(Eval("Price")) %>' />
Avatar billede maude Nybegynder
06. juni 2007 - 11:24 #3
Det virker perfekt.

Uhyggeligt dog, vågnede op med en ide noget lignenede. Kan du telepatere eller har du sneget dig ind i mine drømme.

Dejligt med en færdig løsning så smid et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. juni 2007 - 12:04 #4
svar :)
Jeg kan alt undtagen have begge ben på jorden :D