Avatar billede moskms Nybegynder
05. juni 2007 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Forgående værdi i en celle

Jeg har oprettet et regneark som indeholder nogle tal som referer
som project numre i et andet regneark.

Mit spørgesmål er om der findes en måde hvorpå man kan genskabe den forgående værdi i en celle når denne ændres, eller er det muligt at gemme værdien ( den forgående ) når der indtastes en ny ??

p.f.t.
Avatar billede kabbak Professor
05. juni 2007 - 23:18 #1
Den husker den foregående, så længe du ikke har forladt celle, kan du trykke ESC, og den gamle kommer tilbage, hvis du først har forladt cellen, er der kun fortryd, der husker den.
Avatar billede moskms Nybegynder
05. juni 2007 - 23:30 #2
OK, men er der ikke og kan man ikke lave en funktion som kan checke at der sker noget i den pågælden celle. Mit problem er at lige så snart man har tastet det første tal ind i cellen så forsvider den forgående værdi, er der ikke en funktion som kunne opfange dette ???
Avatar billede kabbak Professor
05. juni 2007 - 23:33 #3
"så snart man har tastet det første tal ind i cellen så forsvider den forgående værdi".

Der der du kan bruge ESC (escape), så kommer værdien tilbage.
Avatar billede moskms Nybegynder
05. juni 2007 - 23:39 #4
Ok, jeg sad lig og tænkte (til lykke med debuen), idet man har indtastet det nye tal i en celle, kan man jo bruge Ctrl-Z for at få den gamle værdi frem igen. Spørgesmålet er blot hvor bliver den værdi gemt ???

Derved har jeg jo den forgående værdi som jeg gerne skulle bruge !!!!
Avatar billede kabbak Professor
05. juni 2007 - 23:46 #5
Hvad skal du bruge den gamle værdi til, hvis det ikke var fordi du fortrød indtastningen.?

Velkommen som ny bruger, og lige et par hint.

Man giver ikke svar som spørger, kun kommentarer, svar gives kun hvis man tager point tilbage, når der ikke kommer en løsning på problemet.
Personlig lægger jeg også kommentarer, indtil spørgeren beder om svar.
Avatar billede moskms Nybegynder
06. juni 2007 - 00:06 #6
Der er oprettet en ugeoversigt for hvad de for skellige medarbejderer skal lave dette får de at vide ud fra et sags nummer, som så står ud for deres navn og den dato det skal laves. længere nede er der så en oversigt over hvad de forskellige sags numre betyder. Hvis dette sags nummer bliver slettet skal det og slettes ud for de medarbejdere som skulle have lavet den pågældende sag.

p.s. tak for info
Avatar billede excelent Ekspert
06. juni 2007 - 05:59 #7
1. Højreklik på arkets fane
2. Vælg menupunkt "Vis programkode"
3. Indsæt koden herunder i vindue (alt mellem stjernerne)
4. ALT+q returnerer til arket
Viser gammel værdi nede i statusbar når en værdi ændres

'*
Dim x, cl

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.StatusBar = "Gammel værdi i celle " & cl & " var : " & x
End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
x = ActiveCell.Value: cl = ActiveCell.Address
End Sub
'*
Avatar billede moskms Nybegynder
06. juni 2007 - 13:48 #8
Umiddelbart ser det ud til at virke, så hvoledes overfører jeg points til dig ??
Avatar billede excelent Ekspert
06. juni 2007 - 16:49 #9
marker navn på den som skal have point og klik accepter
Avatar billede excelent Ekspert
12. juni 2007 - 10:18 #10
husk lige at lukke