Avatar billede andersfr Nybegynder
05. juni 2007 - 21:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min computer sætter sig fast

jeg har købt en laptop for ca 4.mdr siden. Den er begyndt at sætte sig fast i skræm billed er der nogle der ved hvad det er. om det er noget jeg selv kan gøre noget ved eller jeg skal i butikken med den.
Avatar billede warg Nybegynder
05. juni 2007 - 21:59 #1
Mener du at den går i stå?
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
06. juni 2007 - 09:05 #2
Jeg har følgende forslag/spørgsmål:

- Har du installeret anti-virus og firewall? Hvis ikke, så gør det.
- Har du prøvet at køre scandisk og defrag på dine drev?
- Har du prøvet at du prøvet ar defragmentere dit registry?
- Har du prøvet at køre "sfc" med /scannow

Har du spørgsmål må du lige vende tilbage.

Held og lykke!
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2007 - 09:29 #3
Til renehfrederiksen - du er ikke just ny medlem på Eksperten og burde kende de gode råd/regler som står her (Eksperten FAQ)
http://expfaq.1go.dk

- især denne:
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."

Helt venlig ment.  :-)
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2007 - 09:43 #4
andersfr  -  "at sætte sig fast i skræm billed" kan betyde mange ting. Hvornår sker det? I et bestemt program, eller i alle? Er det hele laptop'en der "låser", eller er det kun skærmen? osv osv

Hvis ikke der kommer et enkelt godt råd her, som løser dit problem, er min anbefaling at du med en så ny maskine henvender dig hos sælger (butikken) med din reklamation.

Hvis det er selve skærmen, eller skærmkort (grafikkort) der fejler, kan det være en alvorlig sag - især på en laptop, hvor skærmen er en integreret del af hele maskinen.

Ud fra de sparsomme oplysninger har jeg ikke selv noget bud.
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
06. juni 2007 - 09:48 #5
Til halifax - jamen tak for "reminderen". Så betragt mit svar som en kommentar/spørgsmål :-)
Avatar billede hcma Novice
06. juni 2007 - 12:58 #6
det kan være så meget:
1: defekt grafikkort
2: defekte ram
3: varmeproblem
4: defekte drivere

Mit bedste råd er de samme som halifax kom med:  "Hvis ikke der kommer et enkelt godt råd her, som løser dit problem, er min anbefaling at du med en så ny maskine henvender dig hos sælger (butikken) med din reklamation."

Der er jo stadig garanti på den  ;o)
Avatar billede andersfr Nybegynder
27. juni 2007 - 22:21 #7
tak for kommentarer og råd jeg vil prøve at gå i butikken med mine problemer. tak for hjælpen..
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
06. januar 2008 - 23:10 #8
Håber det lykkedes for dig at få løst dit problem.