Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
05. juni 2007 - 09:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med nested select i query

Den sidste nesting outputter: No column was specified for column 1 of 'numBottles'.

Jeg har prøvet alt muligt, men synes ikke at kan lokalisere problemet. En af jer som kan sige hvad jeg gør forkert?

select
    category.category_id,category.name,
    (select count(1) from star_to_category where star_to_category.category_id = category.category_id) as antal,
    [section].name as CatName from [section], category,

    (select count(1) from used_bottles, bottle WHERE used_bottles.bottle_id = bottle.bottle_id AND bottle.category_id = 7 GROUP BY bottle.category_id) as numBottles

where [section].section_id = category.section_id;
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juni 2007 - 09:33 #1
prøv med:
select
    category.category_id,category.name,
    (select count(1) from star_to_category where star_to_category.category_id = category.category_id) as antal,
    [section].name as CatName,
(select count(1) from used_bottles, bottle WHERE used_bottles.bottle_id = bottle.bottle_id AND bottle.category_id = 7 GROUP BY bottle.category_id) as numBottles
from [section], category

where [section].section_id = category.section_id
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
05. juni 2007 - 09:46 #2
ahh, crap dogz. Jeg selected efter FROM. Tak forhjælpen. Smid et svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juni 2007 - 10:06 #3
svar :)