Avatar billede tgaard Nybegynder
05. juni 2007 - 01:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Send brugernavn og password med Jmail

maildatabase.mdb (database-filen)
users (tabelnavn i maildatabase.mdb)
password, username, email (navne i tabellen)

-----------------------------------------------------------------

dsn.asp (filen, der kalder databasen) - kildekode:

et Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DataBase = "Data Source="& server.mappath("maildatabase.mdb") & ";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
Conn.Open (DataBase)

------------------------------------------------------------------

sendpassword.asp ("hovedfilen" - kildekode:

<HTML>
<head>
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="10; URL=index.htm">
</head>
<body>
<center>
<% if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
  'Include database filen, den indeholder connection til databasen %>
  <!--#include file="dsn.asp"-->
  <%
  Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
  email = replace(Request.Form("email"),"'","''")
  strSQL= "SELECT * FROM users WHERE email = '" & email & "';"
  Set rs = Conn.Execute (strSQL)
  if not rs.EOF then
    'send password til brugeren
    Set JMail= Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    JMail.ServerAddress = "smtp.varde.nu"
    JMail.Sender        = "admin@varde.nu"
    JMail.SenderName    = "Tinghøjgård"
    JMail.Subject      = "Brugernavn og password til Tinghøjgård"
    JMail.AddRecipient  rs(email)
    JMail.AddHeader    "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
    BodyText = "Du har bedt om at få tilsendt dit brugernavn og password til Mit Forum." & vbCrLf
    BodyText = BodyText & "Dit password er: " & rs("password") & vbCrLf
    BodyText = BodyText & "Dit brugernavn er: " & rs("username")
    BodyText = BodyText & "Hilsen Tinghøjgård/www.varde.nu"
    JMail.Body = BodyText
    JMail.Silent = true
    JMail.Execute
    Set JMail = Nothing
    Response.Write "En mail med dit password er send til dig."
  else
    Response.Write "kunne ikke finde bruger oplysninger."
  end if
  Conn.Close
else
  Response.Redirect("index.htm")
end if
%>
<br><br>
Du vil automatisk bliver stillet om til login siden om 10 sekunder.
</center>
</body>
</HTML>

-----------------------------------------------------------------

ny_side_1.htm (indtastningsfelt) - kildekode:

<table border="1">
<form method="post" action="sendpassword.asp" name="sendpassword">
  <tr><td colspan="2" align="center">Jeg har glemt mit brugernavn og password, send det til mig.</td></tr>
  <tr><td>E-mail:</td><td><input name="email"></td></tr>
  <tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" value="Send" name="Action"></td></tr>
</form>
</table>

------------------------------------------------------------------

Jeg kan ikke få ovenstående til at virke. Jeg får meddelelsen:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") DataBase = "Data Source="& server.mappath("maildatabase.mdb") & ";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" Conn.Open (DataBase)
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

/sendpassword.asp, line 14

....hvad er der galt?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2007 - 01:22 #1
prøv at fjerne "<!--#include file="dsn.asp"-->" jeg tror måske du har åbnet databasen 2 gange...

\Dan
Avatar billede morhan Novice
05. juni 2007 - 01:45 #2
Nu ska du huske at koden i din inklude også skal pakkes ind i <% ... %>
Avatar billede tgaard Nybegynder
05. juni 2007 - 08:23 #3
dannielsen:
Dit forslag hjalp ikke. Den fortalte, at siden ikke kunne vises

morhan:
Hvor skal <% ... %> placeres?....prøvede både i dsn.asp og rundt omkring linien <!--#include file="dsn.asp"--> ...det hjalp ikke. Den fortalte, at siden ikke kunne vises
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juni 2007 - 09:18 #4
din dsn.asp
<%
    Database_Location = "maildatabase.mdb"

Set Conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs=Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Set rsa=Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

    Conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& server.mappath(Database_Location)
    Conn.Open
%>
'din forespørgsle side_ny_1.htm

<table border="1">
<form method="post" action="sendpassword.asp" name="sendpassword">
  <tr><td colspan="2" align="center">Jeg har glemt mit brugernavn og password, send det til mig.</td></tr>
  <tr><td>E-mail:</td><td><input name="email"></td></tr>
  <tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" value="Send" name="Action"></td></tr>
</form>
</table>

' mail forsendelse

<body>
  <!--#include file="dsn.asp"-->

<% if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

  email = replace(Request.Form("email"),"'","''")
  strSQL= "SELECT * FROM users WHERE email = '" & email & "';"
  Set rs = Conn.Execute (strSQL)
  if not rs.EOF then
    'send password til brugeren
    Set JMail= Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    JMail.ServerAddress = "smtp.varde.nu"
    JMail.Sender        = "admin@varde.nu"
    JMail.SenderName    = "Tinghøjgård"
    JMail.Subject      = "Brugernavn og password til Tinghøjgård"
    JMail.AddRecipient  rs(email)
    JMail.AddHeader    "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
    BodyText = "Du har bedt om at få tilsendt dit brugernavn og password til Mit Forum." & vbCrLf
    BodyText = BodyText & "Dit password er: " & rs("password") & vbCrLf
    BodyText = BodyText & "Dit brugernavn er: " & rs("username")
    BodyText = BodyText & "Hilsen Tinghøjgård/www.varde.nu"
    JMail.Body = BodyText
    JMail.Silent = true
    JMail.Execute
    Set JMail = Nothing
    Response.Write "En mail med dit password er send til dig."
  else
    Response.Write "kunne ikke finde bruger oplysninger."
  end if
  Conn.Close
else
  Response.Redirect "index.htm"
end if
%>
<br><br>
Du vil automatisk bliver stillet om til login siden om 10 sekunder.
Avatar billede tgaard Nybegynder
05. juni 2007 - 10:20 #5
mitbrugernavn:
Hvis jeg på ny_side_1.htm indtaster en forkert mailadresse eller helt lader være med at skrive noget, får jeg følgende besked:

kunne ikke finde bruger oplysninger. Du vil automatisk bliver stillet om til login siden om 10 sekunder.

Og så stiller den om til index-siden, som den skal.

Men hvis jeg taster en rigtig mailadresse ind, får jeg følgende: Siden kan ikke vises
Avatar billede tgaard Nybegynder
05. juni 2007 - 10:38 #6
mitbrugernavn:
Jeg manglede lige "..." om email - så nu ser linien sådan ud:
JMail.AddRecipient  rs("email")

Nu virker det. Men hvordan tvinger jeg et linieskift? I min mail modtager jeg alle oplysningerne i én linie, og det virker "gnidret"
Avatar billede tgaard Nybegynder
05. juni 2007 - 10:55 #7
mitbrugernavn:
Fandt selv ud af det med linieskift. Mange tak for hjælpen
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juni 2007 - 13:56 #8
jeg har lige været fraværende så har ikke set dine spørgsmål - men pyt du fandt jo selv ud af det ;-)) tak for point og ha en god dag