Avatar billede nemlig Professor
04. juni 2007 - 22:44 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

2 farver i samme celle

Hej.
Jeg har en færdig kalender, som er bygget op omkring tabeller og celler. Hver dato vises i en celle (<td> og </td>). Jeg farvelægger cellen alt efter om dagen er "optaget" eller "fri".
Er det mulig at tildele 1 celle 2 farver, fx. rød i venstre halvdel og grøn i højre halvdel.
PS. Jeg er godt klar over, at jeg kan gøre det via 2 celler, men spørgsmålet går altså på 1 celle, da jeg ellers skal til at omskrive kalenderen.
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
04. juni 2007 - 22:50 #1
Jeg mener ikke det er muligt at sætte to forskellige farver via bgcolor, men du kan jo smide et background image ind i stedet som du så tilpasser i størrelsen og deler op i to farver.
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2007 - 23:01 #2
Eller smide et baggrundsimage med den ene farve og så den anden som baggrundsfarve !-)

-- og det er, som også michaelthomassen mener, ikke muligt at have flere forskellige definitioner for den samme (baggrunds-) property ...
Avatar billede nemlig Professor
04. juni 2007 - 23:09 #3
Øv - men muligheden med baggrundsimage, er da en mulighed, som jeg vil arbejde videre med. Problemet med denne løsning er, at jeg i programmet har givet brugeren adgang til selv at vælge, hvilken farve, der skal anvendes til de 2 forskellige typer af farvevisninger ("optaget" og "fri" ). Det er noget rod, at brugeren kan skifte de 2 baggrundsfarver ved at ændre i farvekoderne, mens ændring af farven i baggrundsbilledet kræver noget billedbehandling.
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2007 - 23:27 #4
Det er nu ikke så kompliceret, og hvis du har adgang til f.eks. gdlib, er det lige ud af landevejen (også selv om brugeren helt frit kan vælge farver !-)

-- har du et begrænset udvalg af farver vil det selvfølgelig være lettest bare at lave den slags billeder, som repræsenterer de mulige farver !o]
Avatar billede nemlig Professor
04. juni 2007 - 23:34 #5
Øh - der er adgang til gdlib på de servere, hvor programmet kører (web10.dk og one.com), men jeg har aldrig arbejdet med gdlib. Har du et eksempel på, hvordan det gøres eller et link til inspiration, som omhandler emnet.
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2007 - 23:42 #6
Nej, men der kan du nok få kvalificeret hjælp i den relevante kategori, sikkert enten php eller asp (jeg har heller aldrig selv arbejdet med det, men har set rasende enkle og elegante ting !-)
Avatar billede jjdk Nybegynder
05. juni 2007 - 00:02 #7
OK - jeg finder nok ud af det. Programmet er skrevet i PHP, og jeg har i anden sammenhæng arbejdet lidt med at skalere fotos.
Tak for hjælpen.
Jeg deler pointene, hvis I vil være så venlige at sende et svar.
Tusind tak for jeres hjælp.
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2007 - 00:20 #8
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2007 - 00:20 #9
nemlig == jjdk ?-)
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
05. juni 2007 - 00:23 #10
No problemo :P
Avatar billede nemlig Professor
05. juni 2007 - 00:57 #11
Ja nemlig == jjdk. Der var gået ged i koderne på et tidspunkt. Prøver så vidt muligt kun at bruge den ene (nemlig), men login til den gamle (jjdk) sidder åbenbart nogle gange for godt i fingerspidserne.
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2007 - 01:02 #12
Så må du lige sørge for at lukke, bemærk at det er relegeringsgrund at have to åbne profiler samtidig (se http://www.eksperten.dk/regler.phtml !-), medmindre man har en udtrykkelig tilladelse ...
Avatar billede nemlig Professor
05. juni 2007 - 01:07 #13
jo, men hvis jeg lukker, vil jeg så ikke miste alle de spørgsmål og svar, som ligger under brugeren??? Kan jeg overføre pointene? Ellers er det nu ligemeget, da der ikke ret mange (under 1.000).
Avatar billede nemlig Professor
05. juni 2007 - 01:08 #14
Har lige set i reglerne, at man ikke kan overføre point. Men jeg er lidt nysgerrig efter om alle spørgsmål og svar forsvinder?
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2007 - 01:20 #15
_Intet_ forsvinder, det kan altid eftersøges via brugernavnet ...

Til gengæld er politikken overfor dobbeltbrugere hård og ubarmhjertig (i min tid som coadmin har jeg bare slettet alle dobbrltbrugere, for det var/er reglernes ord !-), hvilket vil betyde, at du mister point i begge brugerprofiler, hvis du ikke selv er proaktiv (altså lukker den ene !-)

-- jeg kan ikke garantere, at det vil beskytte dig, men dialogen her kunne være et argument for, at du har handlet uden at vide, hvad du har gjort (men ukendskab til loven fritager som bekendt ikke for straf !-)
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2007 - 02:18 #16
Hrm, jeg skulle måske også lige nævne, at teknisk set er frasen 'slette en bruger' faktisk fuldstændig forkert, for det er kun brugerens mulighed for at oprette nye indlæg, der deaktiveres, så brugeren altså 'deaktiveres', og det kan du også selv udføre ...

-- og jeg har tænkt lidt over, hvad der vil ske, hvis du først deaktiverer din gamle bruger og derefter selv anmelder den nye for misbrug (hvilket dobbeltbrugere jo klart er !-), måske som indlæg i coadmin-kategorien under Eksperten (http://www.eksperten.dk/spm/Eksperten/CoAdmin/ !-)

-- jeg ville som coadmin selv reagere sådan, at jeg tænkte: "Sådan en idiot, prøver han nu at redde skindet med en hvid løgn", men da du alligevel ikke har andre chancer, så er det måske værd at prøve (og start med at fjerne problemet med dobbeltbrugere, for uden den er fjernet, står du klart til deaktiveríng af samtlige brugerprofiler !-)
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2007 - 02:20 #17
I øvrigt er du velkommen til at referere til denne tråd, hvis du har problemer, måske kan det hjælpe, at du så klart anerkender det umiddelbart ('nemlig' 05/06-2007 00:57:18 !-)
Avatar billede nemlig Professor
05. juni 2007 - 09:14 #18
Roenving - tak for dine kommentarer. Jeg forstår, at det er en alvorlig sag - også når brugeren er lidt "dum". Jeg vælger, at lukke den "gamle" bruger (jjdk) med flest point, da jeg ikke vil beskyldes for, noget med pointene. Coadm. kan nok se, at jeg ikke var løbet tør for point, da den nye bruger blev oprettet. (Jeg kan ikke lige få øje på andre grunde til, at man skal oprette sig 2 gange med vilje.)
Så skriver jeg i dag til Coadm. og bekender mine "syndere".
Avatar billede roenving Novice
06. juni 2007 - 01:21 #19
¡Es muy bueno!

-- og tak for point ;~}
Avatar billede roenving Novice
06. juni 2007 - 01:23 #20
Og oversat til dansk er ¡Es muy bueno! cirka  'Skide godt, Egon'