Avatar billede orpheus Nybegynder
04. juni 2007 - 16:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At hente 2 unikke data fra samme kolonne…

Hej

Umiddelbart synes jeg det skulle være nemt, men jeg har dog alligevel ikke kunnet få det til at virke. Jeg skal hente 2 bestemte tal fra samme kolonne. Men hvordan?

select * from table where kolonne1 = 0 or kolonne1 = 25, men dette virker selvfølgelig ikke, men I skulle få idéen.

Hvad skriver jeg?

Pft

Jimmy
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 17:13 #1
Umiddelbart burde det da virke.

Kan du vise lidt data og hvad du vil have ud ?
Avatar billede orpheus Nybegynder
04. juni 2007 - 17:21 #2
Hm. Ja, det virker faktisk. Synes ellers at jeg har prøvet flere gange uden at virkede.

Det var nogle nemme point du fik der :D

Takker
Avatar billede orpheus Nybegynder
04. juni 2007 - 17:25 #3
Nej, der fucker stadigt op:

$Indhold = mysql_query("select * from Moms where month(from_unixtime(Dato))='$m' and year(from_unixtime(Dato))='$y' and Moms = 25 or Moms = 0 order by Dato asc");
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 17:34 #4
$Indhold = mysql_query("select * from Moms where month(from_unixtime(Dato))='$m' and year(from_unixtime(Dato))='$y' and (Moms = 25 or Moms = 0) order by Dato asc");
Avatar billede orpheus Nybegynder
04. juni 2007 - 17:39 #5
Du er en troldmand, Arne. Nu kører det. Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 17:40 #6
se parenteserne !
Avatar billede orpheus Nybegynder
04. juni 2007 - 17:40 #7
Hvordan er det så lige, at jeg giver dig pointene?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 17:45 #8
saa smider jeg et svar
Avatar billede orpheus Nybegynder
04. juni 2007 - 17:49 #9
kanon ;)